Forbes Israel Logo

דיווח בלבנון: סוריה הציבה סוללות טילים המכוונות לעבר ישראל

האם ישראל בדרך להסלמה בגבול הצפוני? האתר הלבנוני אל-מיאדין מדווח כי סוריה הציבה טילים מכוונים לעבר ישראל. האתר, המקורב למשטר, מצטט מקור בכיר בסוריה.

בשעות האחרונות הסתיימה ישיבת ממשלת סוריה בעקבות התקיפה, כשהמסר שיצא ממנה הוא כי "כל האופציות פתוחות". "פגיעה בריבונות סוריה לא מקובלת", אמר בתום הישיבה שר ההסברה עמראן זועבי, "על מי שפוגע בריבונות סוריה לשאת באחריות מעשיו. המתקפה מסבכת עוד יותר את המצב באזור".

מוקדם יותר נשמע הטון הסורי תקיף יותר, כאשר סגן שר החוץ הסורי פייסל אל מקדד כינה את ההתקפה על דמשק "הכרזת מלחמה" מצידה של ישראל ואמר כי "התקיפה מעידה על ברית בין טרוריסטים איסלאמיים לבין ישראל". הוא הוסיף כי סוריה תנקום בזמן ובמקום שתבחר.

גורמים מדיניים בישראל מעריכים בזהירות כי לא תהיה תגובה צבאית לתקיפות מצידה של סוריה או מכיוון חיזבאללה בלבנון: "אין לאסד או לנסראללה שום אינטרס לפתוח חזית מול ישראל כשהם שוקעים עד צוואר במלחמת האזרחים הסורית", אומרים בירושלים מבלי להתייחס לתקיפות שהחרידו את בירת סוריה. עם זאת, פריסת שתי סוללות כיפת ברזל בצפון הארץ מצביעות על כך שבישראל מתכוננים לכל אפשרות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא הלילה כמתוכנן לביקור רשמי בן חמישה ימים בסין. בלשכת ראש הממשלה החליטו לקיים את הביקור כמתוכנן גם כדי שלא לייצר אי נעימות מול הסינים אבל בעיקר כדי שלא לשדר מסר של הודאה בתקיפות או העלאת כוננות שיגבירו את המתיחות באזור.

עם זאת, יציאתו של ראש הממשלה מישראל נדחתה מ-17:00 ל-19:00 בשל ישיבת קבינט שלא מן המניין לצורך הערכת מצב. ממלא מקומו של נתניהו בעת שהותו בחו"ל יהיה שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

נתניהו לא התייחס כלל לנושאים הביטחוניים שעל הפרק בדברים שנשא בפתח ישיבת ממשלה חגיגית שהתכנסה בהר הרצל לקראת יום ירושלים. גם שרי הממשלה סירבו להתייחס לדיווחים מסוריה לפני ישיבת הממשלה השבועית להוציא את השר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) שאמנם לא הגיב לדיווחים אך הדגיש: "המדיניות של ממשלת ישראל שנשק מתקדם לא יעבור לארגוני מחבלים היא חיונית ויש לקיימה כפי שאמר ראש הממשלה. אזרחי ישראל ימשיכו את חייהם כרגיל, עם עיניים פקוחות".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.