Forbes Israel Logo

דיווח: הצבא הלבנוני עצר אזרח ישראלי שחצה את הגבול

אתרי התקשורת בלבנון מדווחים היום (ד') כי אזרח ישראלי נעצר על ידי חיילי צבא לבנון לאחר שחצה את הגבול. כח סיור של הצבא זיהה את האזרח, בן 34, שקפץ מעל הגדר בסמוך לראש הנקרה.

הדיווח הראשוני הגיע מערוץ הטלוויזיה אל מייאדין. על פי הדיווח, האזרח נחקר על ידי סוכני המודיעין של צבא לבנון. בצה"ל מסרו כי אכן זוהה אדם שחצה את הגבול צד הלבנוני. בצבא העבירו הודעה בנושא לכח יוניפי"ל ולאחר מען ערכו סריקות בגדר הגבול מצדה הישראלי.

בתוך כך, האתר הלבנוני 'דיילי סטאר' דיווח היום כי הסגה הדרגתית של צבא לבנון מדרום המדינה הביא למפגשים חוזרים ונשנים בין כוחות יוניפי"ל לבין חברי חיזבאללה, שמספרם הולך וגדל בסמוך לגבול עם ישראל. 

כוחות הסיור של יוניפי"ל מצאו דרכים חסומות ומוצבים של הארגון שנפגעו, במה שהתפרש על ידם כהתגרות מכוונת של חיזבאללה. הדיווח מצטט קצינים בארגון, המביעים תסכול בשל 'ההשפלה הפומבית' שבעימותים התכופים עם אנשי חיזבאללה, עימותים מהם חשים הכוחות לשמירת השלום באיזור שעליהם להימנע.

רכב של כוחות האו"ם. יוניפי"ל נותר לבד מול אנשי חיזבאללה | צילום: רויטרס

קצין אחד ציין כי החלטה מספר 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם קוראת לצבא לבנון לקחת אחריות ולשלוט באיזור הדרומי של המדינה, בעוד כוחות יוניפי"ל ישמשו לו לעזר. אולם לדבריו "צבא לבנון אפילו לא קרוב לכך כעת. למעשה, הוא רחוק מכך מאי פעם".

לפי מקורות יוניפי"ל, כוחות צבא לבנון במחוז הדרומי הצטמצמו בתקופה האחרונה ל-3,000 חיילים בלבד, זאת בשל הידרדרות המצב הבטחוני בצידון, טריפולי, ובצפון המדינה. לפי הידיעה ב'דיילי סטאר', רק כ-10% מהסיורים שמבצע יוניפי"ל באיזור נערכים בשיתוף עם צבא לבנון. היעדרם מביא לכך שהכוחות לשמירת השלום נותרים חשופים להתנכלויות מצד חיזבאללה.

המתיחות בגבול הצפוני עלתה בשבוע האחרון בעקבות כלי הטייס הלא מאויש שחדר לשטח ישראל ויורט על ידי צה"ל. אתמול הפתיע הצבא כשהקפיץ 2,000 חיילי מילואים לתרגיל פתע ענק בצפון.

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.