Forbes Israel Logo

דיווח: כוחות ישראלים פועלים בתוך הקניון שהותקף בניירובי

המשבר בקניה מקבל היום (א') זוית ישראלית. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP כוחות ישראלים הצטרפו לכוחות הבטחון הקנייתים בניירובי ופועלים בתוך מרכז הקניות בכדי לנסות ולסיים את המצור על הטרוריסטים בקניון ווסטגייט.

מקור בטחוני אמר לAFP כי "הישראלים נכנסו לקניון והם מחלצים את בני הערובה והפצועים". . במשרד החוץ סירבו להגיב לדיווחים. דובר המשרד פול הירשזון אמר: "אנחנו לא נוהגים להגיב לשיתופי פעולה בטחוניים מכל סוג". בכיר בטחוני בישראל אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי יועצים ישראלים מסייעים באסטרטגיית המשא ומתן כדי לסיים את המשבר.

הטרוריסטים ממיליציית אל-שבאב, המשויכת לאל קאעידה, מסתגרים החל מאתמול במרכז בבירת קניה לאחר שרצחו ביריות 59 בני אדם. מעל 200 נפצעו. בעדכון אחרון שהעניק לתקשורת שר הפנים הקנייתי, ג'וזף אולה לנקו, בקניון נמצאים בין 10-15 מחבלים, המחזיקים במספר לא ידוע של בני ערובה. קרוביהם של בני הערובה נמצאים במרכז סמוך וממתינים להתפתחויות.

לדברי השר, כוחות הבטחון הקנייתים עושים כל שביכולתם כדי לוודא שבני הערובה ייצאו בריאים ושלמים מהמצב אליו נקלעו.

מחלצים ניצולים מהקניון המותקף I צילום: רויטרס

קוין ג'מאל, שאחותו נמנית עם בני הערובה, סיפר היום לסוכנות הידיעות רויטרס: "אני רוצה שהיא תצא בחיים". ג'מאל גם השמיע ביקורת נגד הרשויות ואמר כי ארגוני הבטחון קנייתים היו יכולים לפעול בצורה טובה יותר: "אסור היה להם להיות מתומרנים על ידי 20 בני אדם".

משרד החוץ עדכן אתמול כי שלושה ישראלים ששהו במקום יצאו ממנו ללא פגע, ואילו ישראלי נוסף נפצע באורח קל מאוד והוא פונה לבית חולים.

אחד מהם היה יריב קידר, שסיפר היום לגל"צ: "הייתי בתוך בית הקפה בקניון, ישבתי בחלק שפונה לכיוון הרחוב. התחלתי לשמוע את הפיצוצים, רימונים שזרקו המחבלים. לא אחד או שניים, אלא הרבה מאד. היה גם ירי מנשק אוטומטי שלא נגמר. אמרתי שאין מצב בעולם שזה שוד, למרות שוהתעקשו הרבה זמן שמדובר בשוד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.