חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דיווח: ממשל אובמה דוחק במורסי להקדים את הבחירות

ממשל אובמה דוחק בנשיא מצרים, מוחמד מורסי, להכריז על בחירות מוקדמות, כדי להביא לסיום המשבר במדינה. כך אמר מקור אמריקאי בכיר לרשת CNN.

המקור ציין כי בבית הלבן הביעו דאגה "מהפרשנות שניתנה לשיחת אובמה עם הנשיא מורסי, כאילו הוא תומך בו". הוא הוסיף עוד כי הממשל גם הזהיר את ראשי צבא מצריים מביטול הסיוע האמריקאי, אם יבצעו הפיכה צבאית במדינה. ככל הנראה, הדברים עלו הלילה בשיחה בין רמטכ"ל צבא ארה"ב גנרל מרטין דמפסי לבין עמיתו גנרל סידקי סובחי – שתוכנה לא פורסם.

מקור צבאי בכיר בצבא מצרים גילה הערב את "מפת הדרכים" עליה הכריז אתמול (ב') בהודעת האולטימטום לנשיא, במידה ומורסי לא יביא לסיום המשבר. לדבריו, הצבא הולך להשעות את החוקה, לפזר את הפרלמנט העליון (השורא). משמעות הדבר, היא הליכה לבחירות חדשות לנשיאות.עם זאת, הבהיר המקור הצבאי הבכיר בשיחה לרויטרס כי "עניין זה נמצא בדיונים מתמשכים, ויכול להיות שיהיו שינויים".


צילום: רויטרס

במקביל, העיתון הלבנוני א-ספיר דיווח ממקורות יודעי דבר בקהיר, כי נשיא מצרים מוחמד מורסי שוקל ברצינות להודיע על התפטרותו מתפקידו, לפני תום האולטימטום של הצבא. על פי אותו מקור יעמוד מוחמד בראדעי בראש ממשלת המעבר, ותוקם מועצת הגנה לאומית.

האולטימטום שהציב הצבא למורסי יפוג בעוד פחות מ-24 שעות. בנוסף לזה, הודיע שר החוץ מוחמד כאמל עמרו על התפטרותו והוא מצטרף לחמישה שרים שעשו זאת אתמול. גם החוג המקורב למורסי מתרחק ממנו: שני דובריו עומר עאמר ואיהאב פהמי, וגם דובר משרד ראש הממשלה עלאא חדידי, הודיעו היום על התפטרותם.

לידיעה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן