Forbes Israel Logo

דירוג המיליארדרים של פורבס: מה אפשר לעשות עם הכסף?

דירוג המיליארדרים של פורבס מצית את הדימיון, במיוחד את זה של מי שאינו נמנה במועדון המיליארדרים היוקרתי. מה אפשר היה באופן תיאורטי לעשות עם הכסף? ובכן, לא מעט, תודה ששאלתם. ברשותכם ויתרנו על חישובים כגון כמה גביעים של קוטג' אפשר היה לרכוש בכספו של האחרון בדירוג, ז'אנג קשיאנג. המחשבון שלנו לא מכיל מספיק חזקות, או לחילופין עלול פשוט להישרף. לכן הסתפקנו בעניינים פעוטים מעט פחות, כמו הנתונים הנמצאים לפניכם.

הונם של המיליארדרים מסתכם ב-5.4 טריליון דולר – סך התמ"ג היפני בשנה החולפת. האיש העשיר בעולם, קרלוס סלים, יכול היה לצרף אליו באופן תיאורטי את האחים עופר ולמנוע את הקיצוצים בתקציב הממשל של ארה"ב, או לחילופין לקנות לבדו כ-540 מטוסי F22 ראפטור חדישים. הונו של סלים, אגב, מהווה כ-75% מתקציב מדינת ישראל ל-2012.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הונו של סלים מספיק היה לבדו גם כדי לכסות את נזקי הביטוח מאסון התאומים ב-2001, אשר עמד על 73 מיליארד דולר. הערכת הסכום, אגב, נעשתה בזמנו בידי חברת ברקשייר האת'אווי, הנמצאת בבעלותו של המדורג רביעי ברשימה, וורן באפט, השווה יותר מכל המיליארדרים הישראלים ביחד.

צילום: IngImages ASAP

10 הראשונים בדירוג שווים ל-200 העשירים ברוסיה יחדיו, ויכולים היו לקנות בקלות את החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, אקסון מובייל, אשר עומד על כ-400 מיליארד דולר. הונם של 15 המיליארדרים הראשונים בעולם מספיק היה כדי לבנות 1,000 פעמים את קומפלקס המדיסון סקוור גארדן בניו יורק. ואם נשוב לרגע לתקציבם הכולל של עשירי העולם, ובכן, מדובר בסכום הגבוה פי 4 מתקציב האיחוד האירופי ל-7 השנים הבאות.  

ומה לגבי הישראלים? האחים עופר לבדם יכולים לכסות את הגרעון התקציבי של מדינת ישראל, אשר עמד ב-2012 על 39 מיליארד שקל, ומתקרבים יחדיו לתקציב הביטחון לשנת 2012 אשר עמד על כ-13 מיליארד שקל. תזכרו את זה בפעם הבאה שאתם ניצבים לבד בסופר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.