חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דירוג הספורטאים הישראלים המרוויחים ביותר: זהבי כובש את הפסגה

"כדורגל מנצחים שחקנים". את הציטוט הזה של מישל פלאטיני, שחקן העבר ונשיא אופ"א בשנים 2007־2015, ראוי להבין כפי שהוא. כדורגל הוא הרבה יותר מענף ספורט תחרותי – הוא מהווה שוק כלכלי רב עוצמה, וכפי שאומר פלאטיני – את העבודה מבצעים בסופו של דבר הגיבורים על כר הדשא. ההצגה שלהם היא המוצר שאותו קונים מיליוני האוהדים מסביב לעולם, העוקבים באדיקות אחרי ענפי ספורט רבים ומגוונים, כשכדורגל הוא כמובן רק דוגמה אחת.

הכתבה מופיעה בגיליון יוני של מגזין פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

כמו בכל שוק מודרני שמגלגל סכומי כסף גדולים, לא מעט כוחות פועלים מעל ומתחת לפני השטח: גופים בינלאומיים כמו הוועד האולימפי או פיפ"א למול ציבורים עצומים מאוכלוסיית העולם, גופים סטטוטוריים לצד משרדי ממשלה, יזמים פרטיים לצד עמותות – כולם עוסקים בהנעת גלגלי המכונה של הספורט באמצעות כסף גדול.

יוצא לכבוש את סין. זהבי | צילום: יוטיוב

כשניגשים לבחון את הספורטאים הישראלים המרוויחים ביותר בעונה החולפת, אין זה פלא שתשעה מתוך עשרת המובילים הם כדורגלנים. הכדורגל, אחרי הכל, הוא הענף המוביל כיום בארץ וגם באירופה, ושם נמצא הכסף הגדול. אין זה מפתיע גם ששמונה מתוך עשרת המובילים שיחקו בעונה החולפת בקבוצות מעבר לים. אך דירוג השחקנים המרוויחים, בניגוד לדירוגים מסורתיים אחרים שפורבס מבצע, הוא דינמי במיוחד. כבר כעת, בעודנו מסכמים את העונה החולפת, מתגבשים להם מהפכים פוטנציאליים במיקומי הספורטאים, שמשדרגים את חוזיהם לקראת העונה הבאה. אין כמעט ספק כי הדירוג של השנה הבאה יהיה שונה באופן מהותי מזה הנוכחי, וככל הנראה גם הסכום הכולל אותו יצברו 10 הספורטאים המובילים יעבור בהרבה את 51 מיליוני השקלים אותם הרוויחו יחדיו חברי הדירוג בעונה החולפת.

יזע, דמעות ומעות

עונת הכדורגל האחרונה היתה במובנים רבים עונת השיא של ערן זהבי, ולאחר שהסתיימה הצליח לייצר אירוע חסר תקדים נוסף, כשהיה לישראלי הראשון שחתם על חוזה לשנתיים וחצי בסין. החוזה עתיד להכניס לו שכר בסיס בגובה של כ־12.5 מיליון דולר, לפני מענקים, שהם כ־20 מיליון שקל בעונה.

9 מתוך 10 הספורטאים הישראלים המרוויחים ביותר הם כדורגלנים | צילום: unsplash

לא מדובר כאן בשיא של כל הזמנים. אם נתחשב בשער הפאונד אל מול השקל משנת 2012, יוסי בניון הרוויח כבר אז סכום גבוה יותר (25 מיליון שקלים בעונה) כששיחק במדי ארסנל. אבל החדשות הטריות בעניין זהבי הן כן בשורה טובה לשוק הכדורגל הישראלי. נכון להיום הסכום שזהבי ירוויח בשנה הבאה יביא אותו לראשות דירוגים כמו זה, ובכך יעלה את הרף עבור שחקנים תוצרת כחול־לבן ואת השאיפות שלהם מעצמם ומהענף שבו התמקצעו. יש כאן סימן לכך שמי שעובד קשה, מגיע להישגים, שובר שיאים ומשתפר משבוע לשבוע יכול גם לעשות מזה לביתו, ובגדול. זה מסר שטוב שכל ספורטאי יראה, וכולנו תקווה שהוא יהיה רלוונטי גם לענפים אחרים.

אז מה יש ומה אין ברשימת עשרת הספורטאים המרוויחים של השנה? שבעה מחברי הרשימה הם יהודים ושלושה בני דתות אחרות, כל העשרה הם גברים, ורק שניים משחקים בארץ (כשגם הם, זהבי ובניון, הם ליגיונרים מדופלמים של הכדורגל הישראלי). תשעה מהספורטאים חוו את הפריצה הגדולה שלהם באחד מהמועדונים הגדולים – מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי חיפה, ורק אחד מהם הגיע ממועדון קטן יותר (מכבי נתניה). וכן, מעל חבורת הכדורגלנים המוכשרים, עדיין מנצח הכדורסלן הישראלי המצליח ביותר – עומרי כספי, ואם לשפוט על פי ביצועיו והתקדמותו בליגה הטובה בעולם, לא נופתע אם גם הוא, כמו זהבי, ימצא עצמו בקרוב מחזיק בחוזה שמן ומשודרג.

לדירוג 10 הספורטאים הישראלים המרוויחים בישראל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן