Forbes Israel Logo

דירוג פורבס: היזמיות המשפיעות ביותר בעולם

שרה בלייקלי, מייסדת SPANX
בגיל 29 בלייקלי השקיעה את כל חסכונותיה, 5000 דולר, בניסיון למצוא משהו מחמיא ללבוש מתחת למכנסיים הלבנים שלה. חצי שנה לאחר מכן, עובדת הדיסני וורלד ומוכרת הפקסים לשעבר מצאה את ליין המחטבים שלה ברשימת הדברים האהובים על אופרה וינפרי. מאז הפכה את ספנקס מחברה בעלת מוצר אחר שממוקמת בביתה, להצלחה מסחררת שגרפה רווחים שנתיים בשווי 250 מיליון דולר ומדד השווי שלה מוערך ב20%.


שרה בלייקלי | צילום: רויטרס

ג'יזל בונדצ'ן (מייסדת Sejaa Skincare)
הסופרמודל המשפיעה ביותר בעולם היא גם יזמית של חברה מוצרי טיפוח טבעיים לעור. הליין שלה נמצא במשך שנים במשא ומתן עם שיסיידו, אך הם טרם הגיעו להסדר.

ג'יזל | צילום: רויטרס

טורי ברץ' מנכלית ומייסדת Tory Burch
המלכה המלייארדרית של נעלי הבלט השטוחות ב200 דולר עבדה עם מעצבים כמו וירה וונג, רלף לורן ונרסיסו רודריגז לפני שהשיקה את המותג שלה מתוך דירתה במנהטן ב2004. החברה הנושאת את שמה מוכרת הכל מאקססוריז לליין הלבשה, וזכתה לחסות מאופרה וינפרי ב2005.

טורי ברץ' | צילום: רויטרס

ויילי דיי, מייסדת Marrvell Technologies
דיי היא האישה היחידה מבין המייסדים של החברה האמריקאית. דיי החנונית, נולדה בסין אך גדלה בארה"ב, הייתה אחת ממיסדות החברה ב1995, יחד עם בעלה, סהט סוטרדג'ה.

ויילי דיי | צילום: מתוך ויקיפדיה

אריאנה הפינגטון, מייסדת Huffington post
הפינגטון יצרה את Huffington Post, אשר זכתה בפרס פוליצר, וממשיכה את המומנטום גם בשנת 2013 ומתרחבת בשוק הבינלאומי. במאי Huffington Post Japan ציינה את התוצרת האסייתית הראשונה של האתר, ולאחר מכן גם התרחבה לקנדה, בריטניה, צרפת ספרד ואיטליה.

ביונסה נולס, אחת ממייסדות House of Dereon
ביונסה הקימה את מותג האופנה יחד עם אמה, טינה נולס, ב2004 במאי 2012 ביונסה הוסיפה עוד קרדיט ליזמות העסקית שלה כשהיא השיקה את shop.beyonce.com, מותג ביגוד ואקססוריז אינטרנטי.

ביונסה | צילום: רויטרס

יאנג לאן, אחת ממיסדות Sun Media
אחת מהנשים המשפיעות ביותר בתקשורת הסינית, ולעיתים קרובות אף נקראת האופרה וינפרי של סין. לאן הקימה את Sun Media יחד עם בעלה השני ברונו וו. האימפריה מרובת הפלטפורמות חולשת על פני טלוויזיה, עיתונים, מגזינים והרשת, ולאן היא מנחת טלוויזיה מצליח אשר ראיינה את ביל והילארי קלינטון וקובי בריאנט.

קיראן מזומדר שאו, מייסדת Biocon
היזמית הראשונה של הודו בתחום הביוטכנולוגיה, קיראן מזומדר שאו הקימה את Biocon ב1978 כשהיא הייתה בת 25, כאשר התחברה לחברה אירית על מנת ליצור אינזימים תעשייתים.

קיראן מזומדר שאו | צילום: רויטרס

רוסלינה מרה, אחת ממיסדות Inditex

רוסלינה מרה ייסדה את Inditex (שחברת הבת שלה היא מותג האופנה זארה) יחד עם בעלה לשעבר אמניקו אורטגה. מרה נשרה מבית הספר בגיל 11 על מנת לעבוד כתופרת, ובשלב מאוחר יותר עזרה לבעלה לשעבר להכין שמלות ערב והלבשה תחתונה בביתם.

ג'יי קיי רולינג, מייסדת אימפריית הארי פוטר
היה זה כישוף שהפך את ג'יי קיי רולינג מאם חד הורית החיה על קצבת הרווחה לסופרת מליארדרית מצליחה. הרפתקאות הקוסם הארי פוטר וחבריו בהגוורטס הפכו לסנסציה בקרב ספרות הילדים ב1998, בעת פרסום הארי פוטר ואבן החכמים בארה"ב. הספר הזו וששת הספרים שבאו אחריו מכרו כבר כ500 מיליון עותקים ברחבי העולם. סדרת סרטים ופארק שעשועים המשיכו והגדילו את רווחיה של רולינג, וכך גרמו לה להפוך יותר מסתם סופרת מצליחה בקנה מידה עולמי.

ג'יי קיי רולינג | צילום: רויטרס

סופיה ורגרה, אחת ממייסדות Latin WE
כאשר היא לא מככבת בסדרה משפחה מודרנית, השחקנית היא אחת ממיסדות חברה לניהול טאלנטים וניו מדיה, Latin WE אשר הכנסותיה בשנה שעברה מוערכות ב27 מליון דולר. השנה החברה שחררה רשת חברתית אינטרנטית המחברת כשרונות לטיניים עם מעריצים. הדוברת של פפסי קוראת לחברה "הרקמה המחברת בין חברת פפסי והשוק ההיספני".

דיאן פון פורדטנברג, מייסדת DVT
המעצבת הבלגית אולי החלה לעצב בגדים בשנות השבעים עם 30 אלף דולר, אבל מאז התרוממה לפסגת התעשייה, וכעת מכהנת כנשיאת איגוד המעצבים של המדינה, המונה כ250 מעצבים.

דיאן פון פירסטנברג | צילום: מתוך ויקיפדיה

שר וונג, אחת ממיסדות HTC
וונג והמנכ"ל צ'ו ייסדו יחדיו את HTC ב1997, ונשארו בראשה במהלך התפתחותה מיצרנית לחברות סמרטפונים אחרות ליצרנית המותג המוביל אנדרויד.

אופרה וינפרי, מייסדת ומנכ"לית OWN
אופרה ווינפרי בעלת רקורד יזמי מרשים: המייסדת של Harpo productions, the Oprah Winfrey Network (OWN) ומייסדת אקדמיית המנהיגות לבנות על שם אופרה וינפרי.

אופרה ווינפרי | צילום: רויטרס

זאנג זין, אחת ממיסדות SOHO China
זאנג ובעלה ייסדו יחד את סוהו צ'יינה, חברת פיתוח נדל"ן מרכזית בבייג'ינג, ויחד הם בעלי הון בשווי 3.6 מליארד.

וו יאג'ון, אחת מממייסדות Longfor Properties
העיתונאית לשעבר אשר הפכה ליזמית הודחה מתארה כאשה העשירה ביותר בסין לאחר גירושיה בשנה שעברה, אך עדיין מחזיקה בהון של 4.3 מליארד ומנהלת את Longfor, עסק נדל"ן בעל ערך שוק של 10 מליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן