Forbes Israel Logo

דירוג פורבס משנה את מאזן הכוחות העולמי: פוטין עבר את אובמה והפך לאדם החזק בתבל

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוא האיש החזק ביותר בעולם – כך על פי הדירוג השנתי של המגזין פורבס. הדירוג, אשר מתקיים באופן מסורתי מאז 2009, מהווה למעשה ראי שנתי לכוחם של ראשי המדינות, אנשי הכספים, הנדבנים והיזמים שבאמת שולטים בעולם.

"פוטין רק חיזק את שליטתו ברוסיה בזמן שתקופת כהונתו השניה של אובמה נראית עד כה צולעת, כשהדוגמה האחרונה לכך היא השבתת שירותי הממשל. המט שהטיל פוטין בנושא סוריה והדינמיקה שלאחר ההדלפות מה-NSA הבהירו כוחו של מי גדול יותר", נכתב בנימוקי המגזין.

פוטין (61) עלה מקום אחד לעומת הדירוג אשתקד, כשעקף את מי שזכה בתואר בשנתיים האחרונות, נשיא ארה"ב ברק אובמה, אשר ירד למקום השני. נשיא סין, שי ג'ינפינג, מדורג שלישי, האפיפיור פרנסיסקוס רביעי וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, חמישית.

משמאל: האיש החזק בעולם | צילום: רויטרס

משלימים את העשירייה הראשונה: נשיא מיקרוסופט, ביל גייטס (6), נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי (7), מלך סעודיה עבדאללה בן עבד אל-עזיז אָאל סעוד (8), נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי (9) ומנכ"ל וול מארט, מייקל דיוק.

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, מדורג במקום ה-11. איל התקשורת קרלוס סלים נמצא במקום ה-12, ואחריו איל ההון וורן באפט, ראש ממשלת סין, לי קיצ'יאנג, מנכ"ל אמאזון, ג'ף בזוס, ומנכ"ל אקסון מובייל, רקס טילרסון.

מייסדי גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג', חולקים במשותף את המקום ה-17. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מדורג במקום ה-19. את העשירייה השניה נועל מנכ"ל אפל, טים קוק. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מדורג במקום ה-26, לאחר שדורג במקום ה-23 ב-2012, אותו מקום בו מדורג השנה עלי חמינאי, המנהיג הרוחני של איראן. מקום אחד אחריו (24) מדורג מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג.

הדירוג מתבסס על החלטת העורכים הבכירים של המגזין פורבס, אשר בחנו מאות מועמדים, מתוכם נבחרו 72 האנשים החזקים בעולם – 1 לכל 100 מיליון בני אדם על פני כדור הארץ – על בסיס היקף ההשפעה והמשאבים הכספיים שלהם.

צילומי הגלריה: רויטרס, ויקיפדיה

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.