Forbes Israel Logo

דירוג D&B: פסגות – בית ההשקעות הטוב ביותר, אקסלנס ירד למקום ה-3

בית ההשקעות פסגות נותר בפעם החמישית ברציפות בראש צמרת דירוג בתי ההשקעות, כך עולה מדירוג של קבוצת דן אנד ברדסטריט שערכה היום את פורום בתי ההשקעות השנתי.

על פי הדירוג מעמדה של פסגות נותר איתן עם עלייה של כ-10% בסך הנכסים המנוהלים בשנת 2012 לעומת 2011. מיזוג בתי ההשקעות מיטב ודש איפקס מקפיץ את בית ההשקעות הממוזג למקום השני על חשבון אקסלנס נשואה שיורד מקום אחד וסוגר את השלישייה של בתי ההשקעות בישראל.

בית ההשקעות אינפיניטי ממוקם במקום הרביעי עם עלייה של כ-13% בסך הנכסים המנוהלים ואת הזינוק החד ביותר ביצע בית ההשקעות אלטשולר שחם עם עלייה של למעלה מ-85% בסך הנכסים המנוהלים קפץ למקום החמישי.

כלכלני הקבוצה מדגישים כי בית ההשקעות מיטב דש מופיע בדירוג עם הנתונים המאוחדים נכון ל-31.12.12 ובתי ההשקעות הלמן אלדובי והדס ארזים אשר מיזוגם הושלם רק לאחרונה (סוף חודש אפריל) מופיעים בדירוג כבתי השקעות נפרדים.


צילום: קובי קנטור

עוד עולה, כי מסקירה שערכה הקבוצה מדד מניות ת"א 100 עלה בשנת 2012 ב-7%, שיעור נמוך משיעור העליות בשוקי המניות בעולם. היקף הנפקת המניות ירד בשנת 2012 לשפל של 2.9 מיליארד שקל. 

כמו כן על פי הדירוג עולה כי חל זינוק של יותר מ-100% בשווי הנכסים המנוהלים בחברות לניהול תיקים בחמש השנים האחרונות, 237 מיליארד שקל בשנת 2012 לעומת 118 מיליארד שקל בשנת 2008.

בקרב היקף הנכסים המנוהלים ב-16 בתי ההשקעות הגדולים בישראל נרשמה עלייה קלה של כ-5%, בענף קופות הגמל נרשמה עלייה של כ-13% בסך הנכסים המנוהלים ב-12 בתי ההשקעות המובילים ונראה כי מגמת המיזוגים והרכישות השפיעה לרעה על מספר המועסקים בבתי ההשקעות

להלן הדירוג – לתמונה המוגדלת לחצו על התמונה:


הדירוג על פי נתוני דן אנד ברדסטריט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן