חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

דירקטוריון הבורסה אישר: המסחר יוארך עד 17:25 החל מ-16 ביוני

המסחר בבורסה יוארך בשעה בימים ב'-ה', כך הודיע היום דירקטוריון הבורסה. על פי ההחלטה שהתקבלה בדירקטוריון, המסחר בכל ניירות הערך ובנגזרים יימשך בימים ב' עד ה' עד 17:25. 

בהנהלת הבורסה מסבירים כי בהמשך להחלטת הדירקטוריון בפברואר, התקבלו הערות מרשות ניירות ערך, מיחידת ניהול החוב הממשלתי במשרד האוצר, ומפעילים בשוק ההון. מהערות אלה עולה כי לא רצוי לדחות את מועדי פתיחת המסחר וכן לא לקצר את משך המסחר בימי ראשון, בשל החשש מפני פגיעה בנזילות. כמו כן צוין כי קיצור שעות המסחר באג"ח ממשלתיות יכול להביא לירידה במחזורי המסחר שלהם, וכי נכון להאריך את שעות המסחר גם בהן על מנת לעודד פעילות של משקיעים זרים.

אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה | צילום: רויטרס

בחודשים האחרונים בחן סגל הבורסה את השינויים במחזורי המסחר בבורסה בתקופות בהן הייתה חפיפה חלקית בשעות המסחר בין הבורסה בתל אביב לבורסות באירופה ובארה"ב. הבדיקה העלתה כי בתקופת החפיפה הראשונה (חודש מרץ 2012) עלו מחזורי המסחר במניות כ-15% ובתקופת החפיפה השנייה (אוקטובר 2012) עלו מחזורי המסחר במניות למעלה מ-30%.

הבדיקה ניטרלה ימי מסחר שהיו עלולים לעוות את התוצאות כמו ימי פקיעה, ימי ראשון בהם אין מסחר בעולם, ימי מסחר בחול המועד וכן ימים שבהם הבורסות בארה"ב היו סגורות. לא נצפה שינוי במחזורי המסחר בשווקי האג"ח בתקופות החפיפה.שינויים אלה יביאו לתוספת שבועית של 45 דקות במסחר במניות ונגזרים ולקיצור של כ-4 שעות באג"ח ובמק"מ. סגל הבורסה בחן את הנושא בשיחות עם פעילי שוק במטרה לגבש הצעה אשר תתמקד אך ורק בשינויים אשר יתרמו ישירות לעלייה במחזורי המסחר.

השינוי עליו החליט הדירקטוריון צפוי לתרום לגידול במחזורי המסחר במניות, לגידול בפעילות שחקני ארביטראז' מקומיים וזרים, לשיפור בנזילות המניות הכלולות במדדים המובילים בכלל ובמניות הדואליות בפרט ולהפיכת הבורסה לאטרקטיבית יותר למשקיעים זרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן