Forbes Israel Logo

דראגי: לא ניתן להתרחשויות בעולם להפריע להתאוששות באירופה; הבורסות זינקו

נגיד הבנק המרכזי האירופי הכריז היום כי ישאיר את הריבית על כנה, בשפל של 0.5%, כפי שהעריכו מרבית הכלכלנים בשוק. "במבט קדימה, המדיניות המוניטרית שלנו תמשיך להיות מרחיבה ככל שיידרש", אמר דראגי במסיבת העיתונאים בפרנקפורט. "נמשיך לעקוב את מידע חדש על התפתחויות מוניטריות כדי להעריך את השפעתן על התחזית ליציבות הכלכלית".

דראגי הודיע כי לא ייתן להתרחשויות בעולם ולעתיד תוכנית רכישת האג"ח בארה"ב להפריע למסלול ההתאוששות של גוש היורו ולמעשה אותת כי רכישת האג"ח האירופאיות יימשכו עוד זמן רב.

"המועצה של הבנק מעריכה כי הריבית תישאר ברמה הנוכחית או ברמות נמוכות יותר לפרק זמן ממושך" הוסיף דראגי. "הערכות אלו מבוססות על תחזית אינפלציה מתונה באופן כללי עד לטווח הבינוני לאור החולשה רחבת ההיקף בכלכלה הריאלית והדינמיקה המוניטרית המוגבלת". 

מיד לאחר הודעת דראגי הגיבו הבורסות באירופה בחיוב: בורסת לונדון מזנקת 3.1%, בורסות פרנקפורט קופצת ב-2.3% והבורסה הפריזיאית קופצת גם היא ב-2.71%%.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


מריו דראגי | צילום: רויטרס

בחודש מאי האחרון הוריד דראגי את הריבית ה-0.25% לשפל הנוכחי בו היא נמצאת כיום. "הסנטימנט השלילי באירופה התרחב במהלך חודשי האביב", אמר אז דראגי.

ההודעה של דראגי באה שעתיים אחרי שבבריטניה, הנגיד החדש של הבנק המרכזי, מרק קרני, (האזרח הלא בריטי הראשון שעומד בראש הבנק המרכזי מאז היווסדו לפני 319 שנים), רמז גם הוא כי הבנק אינו שוקל בתקופה הקרובה העלאה של הריבית מהרמה הנמוכה בה היא נמצאת מאז מרץ 2009 – 0.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.