Forbes Israel Logo

דרום קוריאה לארה"ב: "שקלו ההשפעות הגלובליות בסיום ההרחבה הכמותית"

דרום קוריאה הודיעה היום כי תלחץ על ארצות הברית בפגישות ה-G20 השבוע במוסקבה לשקול את ההשלכות על שינוי אפשרי שיבצע הבנק הפדרלי בתכנית ההרחבה הכמותית על הכלכלה העולמית.

"סוגיית הנסיגה מהמדיניות המוניטרית תידון בפגישה של שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים שתתקיים מיום רביעי ועד יום שישי", מסר משרד האסטרטגיה והאוצר הדרום קוריאני.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"ארצות הברית צריכה להחליט בזהירות לגבי התזמון, המהירות והשיטה של אסטרטגיית היציאה שלה, ולשקול לא רק את ההשפעות הפנימיות שלה אלא גם את ההשפעות הגלובליות", אמרו במשרד האוצר.

דרום קוריאה ומדינות אחרות חוששות כי הן עלולות לסבול מתנודות רבות בשוק ההון, במדיה והבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב יתחיל בנסיגה מתכנית רכישת האג"ח המסיבית שלו, מה שעשוי להעלות את שיעורי הריבית הגלובליים.

נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי. ישקול | צילום: רויטרס

משקים מתעוררים רבים בשוק, כולל דרום קוריאה, סבלו בחודש האחרון מירידות חדות במטבעות ובשווקים הפיננסיים שלהם בעקבות הערות בכירי הבנק הפדרלי מהן השתמע כי הבנק יתחיל למתן עוד השנה את תכנית התמריצים שלו.

משרד האוצר הדרום קוריאני טוען כי ארצות הברית צריכה לכוון באופן ברור את מדיניותה לשווקים הגלובליים כדי למזער את חוסר הודאות. שר האוצר, היון הו-סוק, צפוי להיפגש עם שר האוצר האמריקאי ג'ק לו ב-20 ביולי, אולם הפגישות המתוכננות לנגיד הבנק של קוריאה קים צ'ונג סו, טרם התפרסמו.

משרד האוצר אמר שיקרא לרפורמות במשקים אחרים שבהם נקטו קובעי מדיניות בהדפסת כסף, כמו בגוש היורו וביפן, על מנת להבטיח כי ההרחבה המוניטרית תוביל לצמיחה בת קיימא. הו-סוק אמר גם כי ילחץ על יפן לקדם רפורמות ותוכניות לחיזוק מבנה מערכת הכספים שלה. יפן נושאת על גבה חובות בגובה פי 2 מהתפוקה השנתית שלה, והגדולים ביותר בעולם התעשייתי. פסגת מנהיגי ה-G20 תתקיים בספטמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.