חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"דר שפיגל": ארה"ב צותתה לאנגלה מרקל במשך יותר מעשור

ארה"ב ככל הנראה צותתה לאנגלה מרקל במשך יותר מ-10 שנים, כך לפי דיווח שהתפרסם אתמול בדר שפיגל. בדיווח נכתב עוד כי נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר למרקל שאם היה יודע על הציטוט לטלפון שלה הוא היה מפסיק זאת.

בדר שפיגל נכתב שיחידה מיוחדת של ה-NSA האזינה לטלפון הנייד של מרקל מאז 2002, והוא עדיין היה ברשימות של הארגון מספר שבועות לפני הביקור של אובמה בגרמניה בחודש יוני.

במסמך של היחידה המיוחדת שמצוטט בידיעה נכתב כי היתה להם "זרוע ריגול שלא נרשמה באופן חוקי" בשגרירות ארה"ב בברלין ושחשיפתה תגרום "נזק חמור ליחסים בין ארה"ב לממשלה אחרת". לפי הדיווח הזרוע הזו שהופעלה בשיתוף ה-NSA וה-CIA והיא חדרה לרשתות תקשורת של משרדי הממשלה בברלין. לפי מסמך מ-2010 שמופיע במאמר זרוע ריגול כזו קיימת ב-80 ערים ברחבי העולם, בניהן פריז, מדריד, רומא, פראג ז'נבה ופרנקפורט. עם זאת בידיעה נכתב כי זה לא ברור אם ה-NSA הקליט שיחות או רק אסף מידע.

אנגלה מרקל | צילום: רויטרס

כזכור ביום רביעי הודיעה דוברה של אנגלה מרקל כי ממידע שהגיע אל משרדה של הקנצלרית עולה כי ארה"ב האזינה לטלפון שלה, וכי הם פנו לארה"ב לקבלת הבהרות בנושא. מרקל עצמה שוחחה ישירות עם אובמה והוא התנצל בפניה על הפרשה. בנוסף שגריר ארה"ב בגרמניה זומן לשיחת הבהרה.

בעקבות חשיפת ההאזנות למרקל, התחיל גל חדש של גילויים בפרשת ההאזנות של הסוכנות לביטחון האמריקאית. בלה מונד נכתב כי הסוכנות ציטטה לטלפונים של עשרות אלפי אזרחי צרפת, ובדיווח אחר נטען כי הארגון האזין ל-35 מנהיגים נוספים ברחבי העולם.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן