Forbes Israel Logo

האדם שירה על משרד ראש הממשלה האיטלקי: כעסתי על הפוליטיקאים

אלימות ביום החגיגי: יריות נורו ליד משרד ראש הממשלה האיטלקי היום ברומא, כך דיווחה היום הטלוויזיה המקומית. האירוע התרחש בזמן שראש הממשלה שהה בלשכת הנשיא, מרחק קילומטר מן המקום, לרגל השבעתה של ממשלתו החדשה.

על פי הדיווח, לפחות שמונה יריות נורו, ושני שוטרים נפצעו, אחד מהם באופן קשה. היורה נעצר על ידי המשטרה האיטלקית. בחקירה אמר היורה כי ביצע את המעשה מתוך כעס על כל הפוליטיקאים.

במקביל, כאמור, הושבעה היום ממשלתו החדש של לטה בטקס שנערך בארמון הנשיאותי. הממשלה החדשה צפויה לקבל את הצבעת האמון הראשונה שלה מחר בפרלמנט.

לטה, 46, המנהיג המתון של המפלגה הדמוקרטית, סיים אתמול חודשיים של קיפאון פוליטי מאז הבחירות הצמודות בפברואר, כאשר איחד יריבים פוליטיים לקואליציה רחבה. שריו של לטה צעדו קדימה ובושבעו זה אחר כן לפני הנשיא ג'יורג'יו נפוליטנו. 

בין השרים בממשלה האיטלקית החדשה ניתן למצוא את אנג'ליני אלפנו, מקורבו של סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה לשעבר. אלפנו יהיה שר הפנים. לטה ניהל במשך סוף השבוע שיחות ארוכות עם ברלוסקוני שבסופו של דבר לא נכלל בשרי הממשלה החדשה, אך על פי הערכות יגלם תפקיד חשוב מאחורי הקלעים. 

אנריקו לטה, ראש ממשלת איטליה החדש | צילום: רויטרס

בנוסף הודיע לטה כי מינה את נגיד הבנק האיטלקי המרכזי פבריציו סקומאני לשר האוצר ואת  ואת מינויה של נציבת האיחוד האירופי לשעבר, אמה בונאנו לשרת החוץ.

הממשלה האיטלקית של לטה תושבע מחר. לאחר טקס ההשבעה יבקש ראש הממשלה החדש את אמון הפרלמנט כנהוג במדינה. 

לאחר ההודעה על הקמת הממשלה אמר נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו כי הוא "מקווה שהממשלה הזאת תתחיל לעבוד בהקדם ותתנהל ללא דעות קדומות או קונפליקטים". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.