Forbes Israel Logo

האוצר מקדם: האפשרויות לניהול אישי של קופת גמל יורחבו

אפשרויות החיסכון בקופת גמל בניהול אישי של החוסך עשויות להתרחב בעקבות טיוטת תקנות שפרסם היום הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, פרופסור עודד שריג.

כיום ניתן לנהל באופן עצמאי רק חלק קטן של החסכונות לפנסיה. טיוטת התקנות תאפשר לחוסכים לנהל בעצמם גם כספים שנצברו לפני פרישה מעבר למיליון שקל, כספי עמיתים שפרשו ומקבלים יותר מקצבה בסיסית, כספים שניתן למשוך בסכום חד-פעמי ("הוני") וכספים שהפקידו קיבוצים ומושבים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: שרון מרוז, R&B MEDIA

בנוסף לסכומים אלה, שמותנים בצבירה מינימלית, ניתן לנהל עצמאית את כלל החיסכון הפנסיוני אם ההשקעה היא במדדים, כלומר כאשר ניהול ההשקעה איננו מערב בחירה של ניירות ערך ספציפיים אלא רק בחירה של מסלולי השקעה בהתאם לטעמיו של החוסך. במקביל, מאפשרת הטיוטה, בתנאים מסוימים, השקעה גם בפיקדונות מובנים, באופציות, בחוזים עתידיים ובאג"ח לא סחירות.

"הרחבת מעורבות החוסכים בניהול כספי החיסכון הפנסיוני שלהם היא אבן דרך נוספת בהגברת התחרות בשוק חיסכון הפנסיוני", אמר היום שריג. "אגף שוק ההון ימשיך לפעול למען הרחבת פעילות חוסכים בהחלטות השקעה הנוגעות לעתידם הפנסיוני".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.