חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האיחוד האירופי הכניס את חיזבאללה לרשימה השחורה של ארגוני הטרור

האיחוד האירופי החליט היום על הכללת הזרוע הצבאית של חיזבאללה ברשימה השחורה של ארגוני הטרור. ההחלטה נתקבלה פה אחד על ידי כל 28 המדינות החברות באיחוד ואושרה על ידי מספר דיפלומטים באיחוד.

היוזמות של ההחלטה הן מדינות בריטניה, צרפת והולנד. לפי העיתון "אל חיאת" צ'כיה, קפריסין, אירלנד ומלטא הביעו תחילה הסתייגות מההחלטה, אולם לבסוף הושג רוב מוחלט בעניין.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

הכללת חיזבאללה ברשימה השחורה משמעותה הקפאת כל נכסי חיזבאללה באיחוד האירופי, כמו גם איסור העברות כספיות לארגון השיעי, ואף אוסר על פגישות בין נציגי האיחוד לנציגי הארגון.

"הושג הסכם להכניס את חיזבאללה לרשימה", אמר אחד הדיפלומטים באיחוד. שלושה דיפלומטים נוספים אף אישרו את הדברים.לדברי המדינות שיזמו את ההחלטה, מעורבותו ההולכת וגוברת של חיזבאללה במלחמה בסוריה – היא אחת הסיבות המרכזיות שהביאו להחלטה. סיבה נוספת, היא מעורבותו של חיזבאללה בפיגוע בבורגס לפני כשנה, בו נהרגו חמישה אזרחים ישראלים.

שר החוץ ההולנדי, פרנץ טימרמנס, אמר בתגובה להחלטת האיחוד כי "זה טוב שהאיחוד החליט לקרוא לילד בשמו: ארגון טרור. לקחנו צעד חשוב היום בהתמודדות עם הזרוע הצבאית של חיזבאללה, הקפאת נכסי הארגון, מניעת עלייתו ובכך הגבלת אופני הפעולה שלו".

ברשימה השחורה של האיחוד. נסראללה | צילום: רויטרס

בחודש פברואר קבעה בולגריה כי חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע בבורגס, כששר הפנים הבולגרי דאז, צבטאן צבטאנוב, אמר כי שניים מבין שלושת האחראים לפיגוע בבורגס קשורים לארגון הטרור: "קבענו כי השניים היו חברים בזרוע הצבאית של חיזבאללה. יש מידע שמראה כי חיזבאללה מימן את הפיגוע".

יממה מאוחר יותר אמר שר החוץ הבולגרי בזמנו, ניקולאי מלאדנוב, כי "במשך שישה חודשים לא אמרנו דבר, אבל עכשיו יש לנו הוכחות חותכות לכך שהזרוע הצבאית של חזבאללה תכננה והוציאה לפעול את הפיגוע".בחודש יוני נסוגה הממשלה הבולגרית במידת מה מהצהרותיה הקודמות. "חשוב שהחלטת האיחוד האירופאי תהיה מבוססת לא רק על הפיצוץ בבורגס, משום שהראיות הנמצאות בידינו אינן מובהקות דיו", אמר שר החוץ הבולגרי המכהן, כריסטיאן ויגנין.

"יש אינדיקציה שחיזבאללה אכן עמד מאחורי הפיגוע", הוסיף ויגנין, "אבל לא ניתן לקבל החלטות בעלות השלכות חשובות על בסיס מידע לא מדויק. אם יהיו לנו מספיק הוכחות ממקרים אחרים, לא נהסס לתמוך בהחלטה".

חזבאללה הוקם בתחילת שנות ה-80 של המאה ה-20, וקיימות עדויות רבות לכך שאיראן בנתה, מימנה וציידה את חזבאללה, ולכך שפעולות הטרור של הארגון נעשות בשיתוף פעולה מלא עם המשטר האיראני ובהוראתו.

בנוסף, איראן עזרה לחזבאללה להקים מנגנון פוליטי שמטרתו להפוך את לבנון למדינה שיעית פונדמנטליסטית. מיום הקמתו רואה הארגון במדינת ישראל אויב ועוסק בפעילות עוינת נגדה. בהודעות רשמיות של הארגון לא מכונה ישראל בשמה אלא "פלסטין הכבושה" או "האויב הציוני". המפלגה הפרלמנטרית שהוקמה על ידי חזבאללה נחשבת נציגה בולטת של בני העדה השיעית בלבנון.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן