חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האם אמאזון עומדת להפוך לחברת ההייטק הגדולה בעולם?

זו אמנם נשמעת טענה מופרכת: אמזון צפויה להפוך לחברת ההייטק הגדולה בעולם, תוך שהיא עוקפת את אפל. מה גם שטענה זו אינה מגיעה מפיו של אנליסט הייטק שמחפש לעשות כותרות, אלא מאחד ממנהלי החברה.

יתר על כן, היא אינה עוסקת כלל בפעילות המסורתית של אמזון, שהיא שיווק באמצעות האינטרנט. המחשבה, ואולי התקווה היא מילה מתאימה יותר, כי שירותי המחשוב ענן שלהם יביאו אותם לפסגה.

מנהל בכיר בחברה אמר לסנדיי טלגרף כי אמזון מאמינה שתפעול מחשוב הענן שלה יכול בסופו של דבר "לגמד" חלקים אחרים של עסקי החברה. אנדי ג'אסי, ראש חטיבת שירותי האינטרנט של אמזון, אמר כי היחידה גדלה במהירות כה רבה שהיא יכולה בסופו של דבר להציב את אמזון אפילו לפני יריבתה אפל בדרך להפוך לעסק הטכנולוגי הגדול בעולם. "בחלונות הגבוהים של החברה, אנו מאמינים בלהט כי זה בהחלט אפשרי", אמר ג'אסי.

ג'אסי מדמה את פרויקט הענן של אמזון להשקה של תחנות הכוח הראשונות, לקראת סוף המאה ה-19. "לפני 150 שנה, רוב החברות יצרו חשמל בעצמן, וזה נראה כמו דבר טבעי לעשותו. אבל אז, עם כניסתה של רשת החשמל, החברות הבינו כאלו שזה ממש לא הגיוני וכלכלי לייצר חשמל משלך, למרות היכולת לעשות זאת. אני חושב שאנחנו נמצאים בתחילתו של שינוי דומה עם נושא המחשוב", הוסיף.

ג'אסי (משמאל). "אנו מאמינים בלהט כי זה בהחלט אפשרי" | צילום: רויטרס

וחלק מזה אכן נשמע הגיוני. חישבו על כוח המחשוב כמו על חשמל: חיוני לכל עסק מודרני. היו זמנים שחברה אכן ייצרה חשמל בעצמה באתר. ואז הגיעה רשת החשמל, שמשמעותה היא כי טוב ויעיל יותר לחלק את העבודה, כלומר לאפשר למישהו אחר שמתמחה בייצור החשמל להעביר אותו אליך. בסופו של יום תקבל חשמל הרבה יותר בזול, אפילו כשהמפיק מרוויח טוב מלספק לך אותו.

כדאי גם לציין כי תהליך זה מעולם לא השכיל "ללכת עד הסוף". צרכני החשמל הגדולים באמת – אף פעם לא עשו המרה לרשת. גם היום, אם תחפוץ לבנות למשל כור, יכול להיות שכדאי היה לך לייצר בעצמך חשמל בזול. 

אולם כדאי גם לציין שרבים מצרכני החשמל ממחזרים את הרעיון: בזמן שכולנו התחלנו להשתמש באנרגיה מתחדשת, המשוואה השתנתה: בדרך כלל, בימים אלה זול יותר דווקא להפיק חשמל משלך. 

מה שאומר שהשאלה האמיתית בנושא התקוות של אמזון לגבי מחשוב הענן שלה היא האם יתרונות הטכנולוגיה שווים, בהשאלה "חלוקת עבודה", או שאולי אנחנו חיים דווקא בעולם שבו הייצור העצמי הוא ההגיוני?

עבור אתר קטן או חברה קטנה, מחשוב ענן הגיוני יותר. מצד שני, זה נכון שהמחשבים מדעיים משוכללים לא יפעלו מהר כל כך על שירותי ענן. לכן ככל שיהיה שווה להפעיל במערכות שירותי מחשוב ענן, סביר יותר שהשאיפה של אמזון תתגשם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן