חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האם המשקפיים של גוגל מבשרים את סוף עידן מלחמות הסמארטפונים?

האם עתיד הסלולר הופך ברור יותר? האם יימשך בשנים הקרובות הריטואל במסגרתו מחלקות אפל וסמסונג את השלל, בעוד השאר מנסות, לשווא, לחלץ מהן את המצרך החמקמק הזה, שנקרא רווח?

בעוד שניתן לומר כי לגבי הסמארטפונים הכתובת נמצאת על הקיר, המשקפיים של גוגל הם היחידים שיכולות למחוק אותה; על פי התרחיש בו הם תופסים את מקומם של הסמארטפונים, מפתחי המכשירים לא יצטרכו להאבק יותר על איכות המצלמה, על רזולוציית מסך טובה יותר, או על מהירויות ההורדה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אפל מעוניינת (ובצדק) לשמור על המצב הקיים. החידושים שלה בעתיד צפויים להיות דלילים, אם כי מספיקים כדי לשמור על הסטטוס קוו עם סמסונג. היא בנתה מכשיר יפהפה, וקוטפת את הפירות. סמסונג, לעומת זאת, מרוויחה משיתוף הפעולה שלה עם גוגל. מערכת היחסים הזו, יותר מאשר המכשירים שלה, תעצב את עתידה המיידי.

בהמשך הפירמידה נמצאות נוקיה והיצרניות הסיניות, כמו HTC ו-ZTE, כשקשה יהיה להבחין בהבדלים משמעותיים בין כל המכשירים, אלא רק בכך שיגזלו מעט משתי היצרניות הגדולות.

ברין (משמאל). גם הוא עדיין לא משוכנע לגמרי | צילום: רויטרס

השאלה היא האם המשקפיים של גוגל ישנו את התמונה. על פניו נראה כי הם מבשרים את ראשיתו של של עידן "המיחשוב הנלבש". עם זאת, אפילו סרגיי ברין עדיין לא ממש משוכנע בכך.

בשבוע שעבר, בעת שמנה את הסיבות שהמשקפיים דווקא כן יחליפו את הסמארטפונים, הוא גם הצדיק את טענה כי אף אחד מחוץ לעמק הסיליקון לא ירכיב אותן על ראשו: הם מסיחים את הדעת מהנעשה מול העיניים. הם עלולים אפילו להרוס מערכות יחסים. "זו עסקה שעדיין לא הושלמה", הודה ברין.

לי וויליאמס, לשעבר ראש תכנית S60 של נוקיה, טוען כי "למשקפיים יש את הפוטנציאל לעשות את ההבדל, אבל הם צריכים עדיין לבסס את עצמם במרחב האישי של כל אחד ובמרקם החברתי שלנו. אני מתקשה לדמיין צרכנים מחוץ לעמק הסיליקון זוכים לשיפור באיכות חייהם כתוצאה מלבישת המשקפיים של גוגל יותר מאשר לו זכו באמצעות הסמארטפונים שלהם". וזה כנראה בדיוק מה שברין התכוון לו.

השאלה שגוגל אינה מתייחסת אליה היא כיצד לשלב שכבות של מידע עם אובייקטים. האם "להרכיב מחשב" יכולה להיות פעולה שתצליח מבלי להפריע לדברים אחרים? הרי ברור שמה שכולנו מחפשים כרגע הוא אינטגרציה ולא הפרעה. במובן הזה המשקפיים אינם מצביעים באופן ברור על כך שהגל הבא של ההתקנים הממוחשבים הניידים נמצאים מעבר לפינה, כלומר מעבר לסמארטפונים.

מה שאנחנו באמת מחפשים הוא דרך חדשה של הצגה וקליטה של מידע. המשקפיים של גוגל נראים כמו הדבר הכי קרוב לפרדיגמה החדשה, אך למעשה הניחוש שלנו הוא כי הם סטטיים מדי. המידע צריך לחלחל אלינו בהתאם לאורח החיים שלנו, לא להיות תקוע לנו על הראש. הוא יכול להיות בתוך האוזניים שלנו, בידיים שלנו, על האובייקטים שבהם אנו צופים או על כל השלושה יחד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן