Forbes Israel Logo

האם חרקים הולכים להפוך בקרוב למאכל האהוב עליכם?

הצרכנים כנראה לא יסכימו עם זה, אבל מנכ"לית פפסי, אינדרה נוי, מתערבת שחרקים יהיו מקור נפוץ לחלבון בשווקים הביתיים בשנים הקרובות. באירוע שהתקיים בבורסה בניו יורק, הצהירה נוי, שהיא מאמינה שכמות החלבון הגבוהה בחרקים, כמו צרצרים, בנוסף לזמינותם הגבוהה, ישפיעו בסופו של דבר על העדפות הצרכנים.

"חוקרים אומרים שהדבר הכי אטרקטיבי הוא לאכול צרצרים. כצ'יפס. ואני צמחונית, אני לא אוכלת צ'יפס צרצרים. אבל הם אמרו שאם אתם מעוניינים במקור טוב לחלבון, יש סדרת מוצרים המבוססת על צרצרים", אומרת נוי. "תוך שנה, שלוש שנים, חמש שנים או עשר שנים יהיו אנשים שיסתכלו באופן שונה על הנושא, בטווח של עשר שנים קדימה, כמה מהמאכלים וההרגלים המוזרים ביותר מתחילים לצוץ באופק".

מקור בריא לחלבון | צילום: Fotolia

ההנחה של נוי לגביי חלבון מחרקים מבוססת בחלקה על הצריכה העולמית של חרקים כבר היום. בעוד שחרקים הוצגו כמזון לחובבנים או מקור לחלבון למי שניזון מתזונה בריאה במיוחד, 80% מאומות העולם כבר ניזונים מחלבון של חרקים.

אכילת חרקים, הידועה גם כאנטומופוגיה, יכולה לספק יתרונות בריאותיים משמעותיים בהשוואה לחלבון מחיות. בהשוואה ל-100 גרם של בשר בקר, 100 גרם צרצרים מכיל 121 קלוריות (לעומת 254 קלוריות בבקר), ו-12.9 גרם של חלבון (מול 17 גרם בבקר). תולעי משי וטרמיטים מכילים ערכים תזונתיים דומים.

למרות שחלבון מחרקים פופולרי ברמה הגלובלית, מתאים מבחינה תזונתית ובר קיימא, שפים ידועים מזהירים שחרקים צריכים להיכנס לתזונה בהדרה תוך התאמה להעדפות הצרכן המערבי. רנה רדזפי, שף דני והבעלים של מסעדת נומה, אחת המסעדות הטובות בעולם, אומר שהיצרנים צריכים לשמור על אופטימיות זהירה לגביי חלבון מחרקים. רזדפי אמנם הכניס חרקים לתפריט הקבוע שלו, אבל לא מאמין שמדובר בתחליף ריאלי לבשר כרגע. "אם זה לא טעים במיוחד, לא תגרום לאנשים לאכול את זה. אלא אם סוף העולם מגיע ואין שום דבר אחר לאכול. אם זה טעים, מדובר בסיפור אחר לגמרי". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.