חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

האם נשיא הפיליפינים הוא בעצם פעיל זכויות אדם?

קל לדבר על זכויות אדם, אך השיחה יכולה לשנות כיוון ולהפוך למסוכנת כשהנושא עובר לחיפוש אחר הגדרה לאיזה אנשים מגיעות יותר זכויות. קריאות שמגיעות מאירופה, ארה"ב והאומות המאוחדות מעלות את הטענה שנשיא פליפינים, רודריגו דוטרטה, מפר זכויות אדם על ידי כך שהורה למשטרה להרוג את סוחרי הסמים באופן מיידי.

סגן הנשיא, לני רוברטו, התפטר מהקבינט בחודש האחרון כשאחת הסיבות לכך היא ההריגות הללו. על פי נתוני התקשורת המקומית, מספר ההריגות מאז החלטתו של דוטרטה נעות בין 5,000 ל-6,000 נרצחים, כשחלק מההרוגים עשויים להיות מסוממים או ילדיהם, ולא סוחרי סמים רציניים.

אבל אם לשאול את תושבי הפליפינים, תגלו שהם לא מתנגדים לרציחות מחוץ לחוק ומאז ההחלטה הם מרגישים בטוחים יותר. לא פלא שדוטרטה זכה לתמיכה ציבורית של 86% באוקטובר האחרון. רק לפני חצי שנה רבים מהאנשים הללו חששו לצאת מבתיהם ולחלוף על פניי הדמויות החשודות שעמדו בקצה הרחוב. סוחרי סמים, יחד עם קבצנים ואפילו נהגים שחנו לא כחוק, לא מסתובבים יותר ברחוב כבעבר, לפני שדוטרטה נכנס לתפקידו ב-30 ביוני והבטיח להילחם בפשיעה.

דוטורטה | צילום: Keith Kristoffer Bacongc

"החוקים שלנו יושמו במלואם", אומרת קלרנסו מינאו, תושבת מחוז קאגיין. היא מתארת את השינויים בעיר שלה, המונה 675 אלף תושבים, בעודה מבלה עם בתה בפארק מלא אנשים. "אני שמחה על כך שיש מצור על בני המיעוטים. זה יותר בטוח גם לילדים וגם למבוגרים".

תחושת הביטחון ברחובות היא לא עוד אנקדוטה. לטענתם של בכירי המשטרה, היקף הפשיעה ירד בחמשת החודשים הראשונים של דוטורה בתפקיד ל-55,391 מקרים, מ-81,064 באותה תקופה שנה קודם לכן. עם זאת, מקרי הרצח עלו ב-51%, כש-2,041 אנשים שנחשדו כסוחרי סמים נרצחו על ידי המשטרה.

דוטרטה דוחה את הטענות מעבר לים. אמנם הגישה שנהוגה במערב תיקח לפיליפינים יותר זמן כדי לנקות את הפשיעה ברחובות אך תיתן לסוחרי הסמים ובני משפחותיהם את הזכות להישאר בחיים. אך אם אתם מחשיבים את הביטחון ברחובות כחלק מזכויות אדם, הפיליפינים בטוחים שיש להם את זה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן