Forbes Israel Logo

האנשים החזקים בעולם, הדור הבא: הצעירים שהתברגו לדירוג היוקרתי

מי אמר שגיל הוא מחסום להצלחה? פורבס פרסם אתמול את רשימת 72 האנשים החזקים בעולם לשנת 2014 (אחד על כל 100 מיליון אנשים), ולצד ענקי טכנולוגיה עולים ומנהיגים של אומות וארגוני טרור, כמה מאלה שהגיעו לעמדות הכוח המרכזיות בעולם הצליחו לעשות זאת בגיל מוקדם. מוקדם מאוד. בסך הכל, 10 מתוך חברי הרשימה היוקרתית הם אנשים הצעירים מגיל 50.

התחום המרכזי ממנו מגיעים הצעירים לרשימה הנוכחית הוא התחום הטכנולוגי. כאשר עולם הטכנולוגיה הופך לחזק יותר ויותר, כך גם מתחזק מעמדם של מנהיגיו – וארבעה מהאישים הצעירים והחזקים מובילים חברות טכנולוגיות חדשניות. האדם הצעיר ביותר ברשימה הוא מייסד חברת פייסבוק מארק צוקרברג, אשר מדורג במקום ה-22. צוקרברג בסך הכל התחיל לאחרונה את העשור הרביעי בחייו וכבר מחזיק בהון של 30 מיליארד דולר, כשחברת פייסבוק שהקים הפכה לאחת החברות המרכזיות והחשובות בעולם, וצוקרברג זכה למעמד של "כוהן" הדור הנוכחי – כשרבים רואים בו את אחד הסמלים הגדולים של מהפכת האינטרנט.

הכי צעיר ברשימה: מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

מייסדי גוגל, סרגי ברין ולארי פייג' – שניהם בני 41 בלבד – זכו לדירוג מרשים אף יותר ודורגו ב"עשירייה הפותחת" של הדירוג הכללי. שליטתם האבסולוטית בשוק חיפוש המידע והחדשנות הטכנולוגית אשר מציגה גוגל העלו את מעמדם, והביאו לכך שהשניים הקדימו אפילו את ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון.

ומי עוד מרכיבים את צעירי הרשימה? יזם האינטרנט מה הואטנג מחברת Tencent (מקום 53) ורובין לי מ-Baidu (מקום 41) שעומדים בראש שתי חברות האינטרנט הגדולות הסין הם בני 43 ו-45 בלבד. העובדה כי אף אחת מהחברות האלו לא קיימת יותר משני עשורים מוכיחה כי ב"עידן האינטרנט", לא הניסיון רב השנים הוא שמביא את האדם לעמדות כוח והשפעה. הצלחה מהירה ומטאורית, אשר בעבר נחשבה ל"בוסרית", נחשבת כיום ללגיטימית למדי, ומעניקה לידי האחראים לה כוח והשפעה רבים – גם בראייה בין לאומית רחבה.

אך לא רק טכנולוגיה קידמה את הצעירים לעמדות המפתח השונות. נתיב נוסף דרכו הצליחו לבלוט הצעירים ברשימה הוא דווקא תחום מסורתי בהרבה, בדמות הפוליטיקה: נשיא מקסיקו פנייה נייטו (מקום 60) וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון (מקום 10) הם רק בני 48, וכבר הספיקו לתפס את כל הדרך במעלה הסולם ולעמוד בראש מדינה.

צעיר, משפיע, ומסוכן. שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און | צילום: רויטרס

שניים מבין הצעירים המרכיבים את דירוג הצעירים היו יכולים בקלות לככב גם בדירוג נוסף, תחת הכותרת "המנהיגים הרשעים המשפיעים ביותר". מדובר במנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און (מקום 49), אשר קיבל את השלטון בירושה לפני שלוש שנים בהיותו בן 28, וממשיך את המסורת המשפחתית של השלטת טרור על מתנגדי המשטר ואיומים כנגד כל מדינות העולם. און הוא האדם השני הצעיר ביותר ברשימה, אחרי צוקרברג. אך למרבה הצער, ספק אם מדובר במנהיג ה"בעייתי" ביותר אשר נכלל ברשימה: את המקום ה-54 תופס לא אחר מאשר אבו בקר אל בגדדי בן ה-43, אשר עומד בראש ארגון הטרור הרצחני דאע"ש, ומכונה "החליף של המדינה האיסלאמית".


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.