Forbes Israel Logo

האנשים שתרצו להפקיד בידיהם את בריאותכם: הרופאים הטובים בישראל

זוהי השנה השלישית ברציפות, שבה מגזין פורבס מציג את רשימת הרופאים הטובים בישראל. בשלוש השנים האחרונות אנו עמלים על הרחבת הרשימה, הגדלת הדיוק שלה ותיקוף אמינותה, מתוך הבנה כי היא מהווה כלי מהותי עבור הציבור בישראל, ומתוך אמונה כי לשקיפות בכל תחום, ובתחום הרפואה במיוחד, חשיבות רבה. אנו מאמינים כי בפני כל אזרח בישראל צריכות לעמוד הזכות והיכולת לבחור את רופאיו. הביקוש האדיר שזוכה לו גיליון הרופאים הטובים ביותר שלנו בשנתיים האחרונות, מעיד על כך שזוהי גם עמדת הציבור.

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645 או לחצו כאן

חשיבותה של רשימה זו גדלה אף יותר בשל העובדה כי אף גוף רשמי במערכת הבריאות בישראל אינו מספק את הנתונים שרשימת פורבס חושפת. הדבר נובע בין היתר מהתנגדותם של המוסדות הרפואיים ואיגודי הרופאים לדירוג אישי של רופאים, כמו גם מהקושי המתודולוגי שניצב בפני גופים שתלויים בדבר לייצר רשימה אובייקטיבית ואמינה מסוג זה.

כך בדקנו

שיטת העבודה כללה גם השנה פנייה לאלפי רופאים מרחבי הארץ, ליקוט המלצותיהם המקצועיות ומיפוי סטטיסטי שלהן. בבסיס השיטה מצויה ההנחה כי הרופאים עצמם הם הגורם המהימן והמוסמך ביותר להעריך את יכולותיהם המקצועיות של רופאים אחרים. בעוד שהמטופלים אינם בקיאים על פי רוב באמות המידה המקצועיות הדרושות לשם מתן הערכה שכזו, ואילו חברות הביטוח, מנהלי המרכזים הרפואיים וגופים מקצועיים אחרים מהווים חלק פעיל ומעורב בשוק הבריאות הישראלי ואינם חפים מאינטרסים אישיים, הרופאים עצמם הם הגורם הניטרלי ביותר בזירה.


הרופאים עצמם הם הגורם הניטרלי ביותר בזירה | צילום: fotolia

על מנת לשמור על ניטרליות זו של הממליץ מצד אחד, ועל בקיאותו המקצועית בתחום ההתמחות שבו הוא ממליץ מצד שני, פנינו לאלפים רבים של רופאים ממגוון רחב מאוד של תתי התמחויות וביקשנו מהם להמליץ על רופאים בתתי התמחויות אחרות, אך מאותה התמחות כללית. כך למשל, כירורג המתמחה במערכת העיכול והסכים לקחת חלק בתהליך הסיקור, התבקש להמליץ על רופאים מתחומי הכירורגיה השונים, כולם למעט מערכת העיכול. גם עבודה באותו מוסד רפואי, ואפילו עבודה באותו מחוז, עשויה היתה לייצר הטיה בהמלצות של הרופאים והרופאות על עמיתיהם. לכן, אלו שסיפקו אותן התבקשו להמליץ רק על רופאים מחוץ למחוז שבו הם פעילים.

מתוך מאגר הנתונים העצום שיצרה שיטת איסוף מידע זו, נבררו בקפידה הרופאים שהומלצו כטובים ביותר על ידי רופאים מכל רחבי המדינה ובצורה המובהקת ביותר. אלו הם 613 הרופאים המופיעים ברשימת הרופאים הטובים בישראל לשנת 2016.

יש להכיר בכך שגם הכלי החזק הזה עשוי להשמיט רופאים מצוינים שראויים בהחלט להיכנס תחת כותר כמו "הטובים ביותר בישראל", אך חרף העובדה הזו, יותר מ-250 רופאים הצטרפו לרשימה במרוצת השנתיים החולפות. זאת כפונקציה של הגדלת מספר התחומים שנסקרו והתרחבות מתמדת במספר הרופאים שנאותים לתרום מהידע שלהם ולהמליץ לרשימה.

בשל כל אלו, אין ספק כי הרופאים שמופיעים ברשימה זו הם הטובים שבטובים, חוד החנית של הרפואה בישראל. הם מצילים ומשפרים את איכות חייהם של רבים מדי יום בחדרי הניתוח, במרפאות, בחדרי המיון ובמחלקות השונות. הם חייבים את מקומם ברשימה זו אך ורק לעבודה קשה, מקצועיות, מצוינות ואכפתיות שהפגינו לאורך השנים, ולמוניטין המקצועי שכל אלו מהווים. אלה הם הרופאים הטובים ביותר בישראל.

 

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645 או לחצו כאן

לרכישת מנוי למגזין פורבס

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.