Forbes Israel Logo

האסיאתיים באים: עד 2020 כל תייר שני מתוך חמישה ברחבי העולם יגיע מאסיה

המועצה העולמית לסיור ותיור (WWTTC) צופה שבמהלך העשור הקרוב, תצמח תעשיית התיירות האסיאתית ביותר מ-6% מידי שנה – קצב ההתפשטות הגדול ביותר בעולם. עד שנת 2020, התיירים האסיאתיים יהיו אחראים לכמעט חצי מסכום הכסף שתיירים מבזבזים ברחבי העולם. בנוסף מתוך 70 מיליון המשרות החדשות שתייצר בעולם תעשיית התיירות בעשור הקרוב, כשני שליש יהיו באסיה וכל תייר שני מתוך חמישה יהיה אסיאתי.

המספרים הם עצומים. בשנה שעברה חצה רף התיירים ברחבי העולם את המיליארד. בארצות הברית יבקרו השנה כמעט 70 מיליון איש, כמות שתעלה בכ-4% מידי שנה עד 2018, אז צפויים להגיע לארה"ב כ-84 מיליון תיירים. 4 מתוך 15 המדינות מהן הגיעו הכי הרבה תיירים לארה"ב ב-2012 הן אסיאתיות: יפן (במקום הרביעי), סין (במקום השביעי), דרום קוריאה (במקום התשיעי), והודו (במקום ה-12).


תייר דרום קוריאני נהנה מוושינגטון | צילום: רויטרס

התופעה הזו היא תוצאה של מדיניות המעודדת תיירות במדינות אסיה והצמיחה המהירה של מעמד הביניים, בעיקר בסין ובהודו. בשתי מדינות ענק אלה יש כיום כשלושה מיליארד תושבים עם האמצעים המספיקים כדי לטייל בעולם.

כיום עיקר התיירות באסיה היא תיירות פנים, אך התיירים המקומיים מתחילים להרחיק גם עבר לגבולות ארצם אל "היעדים החמים" על הגלובוס, כמו אירופה ואמריקה. בשנה החולפת למשל, הוציאו התיירים הסינים בקליפורניה בלבד, כשני מיליארד דולר.

בישראל כ-10% מהתיירות הנכנסת היא תיירות אסיאתית. וכמו בכל העולם, מספר המבקרים ממדינות אסיה הולך וגדל. שנת 2012 הגיעו לישראל כ-19 אלף תיירים מסין, לעומת 13 אלף בשנת 2000. מהודו הגיעו לישראל במהלך 2012 כ-43 אלף מבקרים, לעומת 16 אלף בלבד בשנת 2000.


תיירות הפנים הסינית הופכת לתיירות חוץ | צילום: רויטרס

השינוי הגדול הזה בהרגלי התיירות, ובהרכב התיירים, דורש שינוי תפיסה גם בקרב המארחים, שיצטרכו להבין מה התיירים האסיאתיים רוצים ומה מעניין אותם. גם המתקנים, השילוט, והתשתית האנושית בענף התיירות תצטרך לעבור התאמה לתרבויות ולשפות החדשות.

תיירות היא עסק של אנשים מול אנשים. היא יכולה להשפיע לחיוב על החברה, התרבות, החינוך והכלכלה של המדינה המארחת, ובוודאי גם לשפר קשרים בין מדינות. כך שהגל האסיאתי שעומד לשטוף את העולם עשוי לטמון בחובו הזדמנויות רבות שלא כדאי לפספס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.