Forbes Israel Logo

האפיפיור שמכר את האופנוע שלו: בחודש הבא יוצע ההארלי דוידסון שקיבל במכירה פומבית מיוחדת

רבים מאיתנו חלמו לא פעם על רכישת אופנוע מדגם הארלי דווידסון, אך ספק אם היו שקיוו לרכוש את האופנוע הכבד תחת החת הכותרת "יד ראשונה, מאפיפיור". בכל מקרה, אם אכן חלמתם לרכוש אופנוע חתום על ידי ראש הכנסייה הקתולית – כעת זו ההזדמנות.

בחודש פברואר הקרוב יערוך בית המכירות הפומביות Bonhams בפריז אירוע מכירות מיוחד, במהלכו יימכר אופנוע הארלי דוידסון השייך, לפחות על הנייר, לאפיפיור פרנציסקוס. לאחר שבירך את חברת האופנועים הידועה במהלך חגיגות יום השנה ה-110 להקמתה, אנשי הארלי – דווידסון החליטו להוקיר תודה ולפנק את האפיפיור הפופולרי במתנה מקורית במיוחד: ז'קט אופנוענים של המותג, מלווה בשני אופנועים כבדים. אחד מהאופנועים האלו, מדגם ייחודי אשר משווק לרגל חגיגות ה-110 להקמת החברה, הוא האופנוע המוצע למכירה, כשהכסף שיגויס בעזרתו ייתרם לארגוני סיוע לנזקקים ברומא.

מוכר את האופנוע. האפיפיור פרנציסקוס | צילומים: רויטרס

למעשה, אין כל הוכחה כי האפיפיור אכן רכב על האופנוע אי פעם. אך כדי להבטיח כי מדובר באופנוע אשר היה בבעלותו של מנהיג הכנסייה הקתולית, יחתום האפיפיור פרנציסקוס על מיכל הדלק, זאת בנוסף ל"תעודת הלידה" של האופנוע אשר מציינת כי יוצר במיוחד עבורו. מכירו המקורי של האופנוע עומד על 15,999 דולר, וההערכות המוקדמות מדברות על סכומים עד גובה של 21,000 דולר אשר מקווים מארגני המכירה הפומבית לקבל בעבורו.בנוסף לאופנוע, כאמור, יימכר גם הג'קט המיוחד אשר קיבל האפיפיור, כשגם הוא יישא את חתימתו. על פי ההערכות, הז'קט יימכר עבור סכום הנע בין 1,400 ל-2,100 דולר. 

Bonhams, החברה אשר תקיים את המכירה, משמשת כבית למכירות פומביות בבריטניה כבר משנת 1793. החברה מתמחה בעיקר במכירת חפצי אמנות, עתיקות ופרטי אספנות מרחבי העולם, אך מעולם לא מכרה אופנוע כבד מטעם האפיפיור. כמו שהאפיפיור פרנציסקוס כבר הספיק ללמד את כולנו בחודשים האחרונים, כשיצא באי אלו הצהרות חדשניות ופרוגרסיביות (הוא אף מתחזק חשבונות פעילים בפייסבוק ובטוויטר), תמיד יש פעם ראשונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.