Forbes Israel Logo

הבורסה באחד העם ננעלה בירידות שערים

המסחר בבורסה באחד העם ננעל במגמה שלילית על רק החשש להתלקחות ביטחונית בעקבות מציאת גופות שלושת הנערים הנעדרים, וכן על רקע פתיחה חיובית בוול סטריט. בלילה הפציץ חיל האוויר מספר יעדים ברצועת עזה, כאשר במקביל נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל. יחד עם זאת, נראה כי החלטת הקיבנט מהלילה חותרת לתגובה ישראלית מתונה שלא תתפתח להידרדרות משמעותית.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.3%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.2%, ומדד הבנקים נחלש ב-0.1%. מדד התקשורת נחלש ב-0.8%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.4% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.2%.

מניית פרטנר ירדה ב-1.5% לאחר שאילן בן דב התפטר מדירקטוריון החברה לאחר שהודח מתפקיד יו"ר סקיילקס.


צילום: אהוד כהנים

ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי נראה שבשלב זה בנק ישראל נחוש להיאבק בספקולנטים, אך ההתערבויות שלו במסחר במטבע חוץ לא יוכלו לשנות את המגמה הכללית של החלשות הדולר.  

"בנק ישראל ניצל שעת כושר של נפח מסחר דליל ומצב של מכירת-יתר עם מעט מאוד שורטיסטים שמעוניינים להצטרף ברמות הללו, ואמנם, הדולר-שקל זינק תוך זמן קצר כמעט 300 נקודות עד 3.44, לפני שנסוג שוב ל-3.43. ואולם, מוקדם לאמוד את ההשפעה האמיתית, הפסיכולוגית, של המהלך על השוק. בנק ישראל מנסה ליצור תחתית. גם פישר בזמנו נאלץ להתערב בשוק פעם אחר פעם עד שהצליח לייצב את שער החליפין. להתערבויות נקודתיות אין כל השפעה כאשר המגמה היא כה מובהקת. יתכן ורצף ההתערבויות מעיד שבנק ישראל נחוש כעת יותר להיאבק בספקולנטים."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.