חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה באחד העם ננעלה בעליות: אל על זינקה ב-7.2%

הבורסה בתל אביב ננעלה אחר הצהריים בעליות על רקע סיום השביתה בחברות התעופה הישראליות וחזרתן לפעילות שוטפת. אמש סיכמו החברות עם המדינה על מימון מרבית הוצאות האבטחה של החברות. יו"ר הרשות לניירות ערך, שמואל האוזר, הגיש היום את הדוח השנתי של הרשות לשנת 2012 לשר האוצר וליו"ר ועדת הכספים. 

מדד ת"א 25 הוסיף 0.5% לערכו, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.6%, מניות הבנקים הוסיפו כ-1.4% לערכן, מדד הנפט והגז התחזק ב-0.5%, ומדד הנדל"ן רשם עלייה של 0.7%. מאידך רשם מדד התקשורת ירידה של 0.7%, ומניית אלביט הדמיה רשמה ירישה של 4.1%.

יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר הציג היום לשר האוצר יאיר לפיד את הדוח השנתי של הרשות. לדברי האוזר, ישראל נמצאת בתקופה של אתגרים כלכליים בעולם והגירעון התקציבי שלה מביא אותה ל"מצב שביר".

יעד הגירעון יישאר ברמה של 3% ולא יגדל ב-8 מיליארד שקל כפי שרצה שר האוצר לפיד. בפגישה מכרעת שערך אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האוצר והנגיד סטנלי פישר התנגד הנגיד להגדלת יעד הגירעון (שכבר הוכפל בשנה שעברה ל-3%). פישר הזהיר כי גירעון גבוה יגדיל את יחס החוב-תוצר, יפגע בדירוג האשראי של ישראל ויגרום לבריחת משקיעים והחרפת ההאטה והאבטלה במשק. משמעות הדבר היא כי הגזירות אשר יושתו על הציבור צפויות להיות חמורות יותר.

מטוס אל על | צילום: וויקיפדיה

חברת אל על זינקה היום ב-7.2% על רקע סיום השביתה של חברות התעופה הישראליות. אמש הסכימה המדינה לממן 97.5% מהוצאות האבטחה של החברות, במסגרת רפורמת השמיים הפתוחים מול מדינות האיחוד האירופי. הבוקר התחייב מנכ"ל החברה כי כל נוסעיה שנפגעו עקב השביתה יפוצו. 

חברת ההיי טק הישראלית בבילון הודיעה הבוקר על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם יאהו. בבילון, שעושה מאמצים להקטנת תלותה בגוגל הודיעה כי תשתף פעולה עם יאהו בתחומי האינטרנט והמובייל. מהחסרה נמסר כי "להסכם תהיה תרומה מהותית לחברה". מניית החברה הוסיפה היום 5.4% לערכה.

פלאפון תשיק מחר תוכניות חדשות ליוצאים לחו"ל, שיכללו בין היתר מחיר של החל מ-75 אגורות לדקה או סמס. זאת כחלק מהיערכותה לעונת הנסיעות, אשר תחל בשבועות, ותימשך עד אחרי החגים. "פלאפון TRAVEL" כוללת שתי תוכניות – האחת למשתמשים קלים והשניה למדברים או מסמסים מעל 30 פעמים בנסיעה. התוכנית למדברים קלים תכלול תשלום של 19.9 שקל דמי שימוש חד פעמיים לנסיעה + 2.5 שקלים לכל דקה יוצאת, דקה נכנסת או סמס. מניית בזק, החברה האם של פלאפון, נחלשה היום ב-0.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן