Forbes Israel Logo

הבורסה בוול סטריט: מעליות שערים חדות לנעילה שלילית

המסחר בבורסה בניו יורק ננעל היום במגמה שלילית,בהמשך לירידות החדות בהן ננעל המסחר אמש. ברקע למסחר עמדה הבורסה הסינית, אשר צנחה בימים האחרונים ודרדרה עימה את בורסות העולם. הממשל הסיני נקט הבוקר בשורה של צעדים בניסיון לייצב את השוק. למרות זאת, בורסות אירופה רשמו היום עליות של מעל ל-4%. עוד ברקע למסחר בניו יורק – פרסום נתוני מאקרו.

כזכור, בשבוע שעבר הפתיעו שלטונות סין כשהכריזו על ביטול הצמדת היואן המקומי למטבע הדולר, והביאו לפיחות עז של כ-2% בערכו של המטבע הסיני, בניסיון להתמודד עם הצניחה בכלכלת המדינה בחודשים האחרונים. בעקבות צעד זה המשקיעים הביעו חשש כי הממשלה הסינית תבצע פיחות נוסף, ומאז הוזרמו כספים רבים אל מחוץ לסין. מאז ניסתה הממשלה לבצע כמה צעדים כדי לבלום את ירידות השערים החדות, כמו רכישת אג"ח (בכדי להזרים הון נזיל לשוק) ואישור לקרנות הפנסיה להשקיע בבורסה המקומית.

גם היום בבוקר הודיע הממשל על כמה פעולות משמעותיות להשבת אמון המשקיעים: הבנק המרכזי החליט להוריד את שיעור הריבית על ההלוואות במשק הסיני ב-0.25%, עד לרמה של 4.6%. כמו כן תרד הריבית על ההפקדות ב-0.25% ותעמוד כעת על 1.75%, ובנוסף ירד גם שיעור רזרבות המזומן אשר ידרשו הבנקים להציג ב-0.5%. מטרתם של צעדים אלו היא להגדיל את הנזילות במשק המקומי, ולהבטיח את מתן האשראי אשר חיוני לצמיחה, הסבירו בבנק. הצעדים האלו לא סייעו היום למדד שנגחאי, אשר צלל ב-7.6%.

צילום: thinkstock

פרסום ההודעה של הבנק הסיני העצים את העליות אשר שלטו בבורסות ברחבי העולם מאז שעות הבוקר. בורסות אירופה התאוששו מהירידות החדות שרשמו בימים האחרונים וננעלו במגמה חיובית. מדד הקא"ק 40 הצרפתי הוסיף 4.1% לערכו, מדד הדאקס הגרמני התחזק ב-5% ומדד פוטסי 100 הבריטי עלה ב-3.1%.

המגמה החיובית באירופה הגיעה גם לוול סטריט בתחילת המסחר, ומדדיו זינקו בחדות, אך כאמור, לבסוף ננעלה הבורסה בירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1.3%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-1.3% גם הוא ומדד הנאסד"ק איבד 0.4% מערכו.

בגזרת המאקרו, מדד מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב אשר פורסם היום, מראה עליה בשיעור של 1% ביוני. בניגוד לתחזיות, השיעור השנתי עומד על 5%. מאוחר יותר היום התפרסמו גם מדד ביטחון הצרכן, שעלה החודש ל-101.5 נקודות, ומדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, שטיפס ל-55.2 נקודות.

מניות הטכנולוגיה המשיכו לרכז עניין גם היום, לאחר הירידות החדות שרשמו אתמול. מניית אפל עלתה ב-0.6%. מניית גוגל עלתה ב-0.9% ומניית פייסבוק התאוששה גם היא וטיפסה ב-1.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.