Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירוק: החברה לישראל נחלשה ב-2.7%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירוק על רקע מינויו של פרופ' ליאו ליידרמן לנגיד בנק ישראל והכרזת הריבית של הבנק הפדרלי בתום הוועידה המוניטרית של הבנק, אשר לא סיפקה רמזים באשר להמשך או צמצום ההרחבה הכמותית.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.4% לערכו, ת"א 100 התחזק גם הוא ב-0.4%, מדד הבנקים טיפס ב-0.8%, מדד הנדל"ן רשם עלייה של 0.6% ומדד התקשורת קפץ ב-2.7%. מניית החברה לישראל המשיכה היום להחלש ונפלה ב-2.7%, כשהיא משלימה ירידה שבועית של 22.6% ומאבדת 3.67 מיליארד שקל מערכה.

דרמה בבנק ישראל: פרופ' ליאו ליידרמן יהיה הנגיד הבא – כך קבעו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד. המינוי כפוף עדיין לאישורן של ועדת טירקל, המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, וממשלת ישראל. "אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר על האמון שנתנו בי, ומתרגש לחזור לבנק ישראל", אמר ליידרמן, "אפעל לסייע לכלכלת ישראל באתגרים הניצבים בפניה".

צילומים: יח"צ בנק הפועלים, רויטרס

לאחר שנודע דבר המינוי, הודיעה ד"ר קרנית פלוג, המשנה לנגיד בנק ישראל וממלאת מקום הנגיד, אשר נחשבה למועמדת מובילה לתפקיד, על פרישתה מבנק ישראל. פלוג מסרה כי היא מברכת את ליידרמן על מינויו הצפוי ומאחלת לו הצלחה, וכי בכוונתה לסיים את עבודתה בבנק ישראל, בתום 25 שנים, לאחר שתסייע במשך כחודש לנגיד החדש להיכנס לתפקידו ולהכיר את המערכת.

טבע פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים לתקופה שבין אפריל ליוני 2013, מהם עלה כי החברה הפסידה ברבעון החולף קרוב לחצי מיליארד דולר. בטבע תלו את הסיבות להפסדים בעיקר בהוצאות משפטיות של כ-1.5 מיליארד דולר, בעיקר בשל תביעות פטנטים. מניית החברה איבדה היום 1.4% מערכה. 

האם אדוארדו אלשטיין חוזר לתמונה? איש העסקים מבואנוס איירס בוחן עם נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות אופציית השקעה. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין הודיע אתמול על דחייה של 5 ימים במועד ההצבעות של מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. מטרת הדחייה היא לאפשר לאי.די.בי לחתום על הסכם המכירה של כלל ביטוח וכן להגיע לשלבים סופיים של המגעים לצירוף משקיע חיצוני לחברה. מניית החברה התחזקה היום ב3.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.