חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות: אי.די.בי אחזקות איבדה 2.4%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים בירידות על רקע המשך התנודתיות בשווקי העולם. מניות הגז והנפט ומניית אי.די.בי אחזקות ריכזו עניין על רקע פרסום פרוטוקולי הדיונים של ועדת צמח לבחינת ייצוא הגז הטבעי, והדיון בבית המשפט מחר בבקשה מטעם מחזיקי האג"ח להסדר חוב כפוי באי.די.בי פתוח, בהתאמה.  

ת"א 25 ירד ב-0.4%, ת"א 100 נסוג ב-0.7%, מניות הבנקים נחלשו ב-0.6%, מניות הנפט והגז נחלשו ב-0.1%, מניות התקשורת נסחרו בירידה של 0.6% ומניות הנדל"ן איבדו 0.9% מערכן. מניית מלאנוקס, שאיבדה בימים האחרונים מערכה בשל ההדעה כי תימחק מהמסחר בבורסה באחד העם, התאוששה היום ועלתה ב-0.6%. מחזור המסחר עמד על כ-927 מיליון שקל.

באירופה מתנהל עתה המסחר בירידות על רקע החשש כי נגיד הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, יפסיק בקרוב את מימוש תכנית ההרחבה הכמותית: בורסת לונדון צוללת ב-1.4%, הבורסה בפריז צונחת ב-1.2%, והבורסה בפרנקפורט מאבדת 1.1% מערכה. בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות: מדד הדאו ג'ונס איבד 0.8%, ה-S&P 500 נחלש ב-0.6% והנאסד"ק רשם ירידה של 0.6%. באסיה נרשם עוד יום תנודתי ואדום כאשר בורסת טוקיו צנחה ב-3.8%.

הדולר המשיך היום להיחלש וירד ב-0.136%. השער היציג נקבע על 3.671 שקלים. גם היורו נחלש, ב-0.268%, ושערו היציג נקבע על 4.7964 שקלים. המסחר בשוק המט"ח הושפע גם היום מהמגמה בשוקי העולם, על רקע חוסר הוודאות של המשקיעים והחשש מהפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב.

צילום: יח"צ

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בהמלצות ועדת צמח. בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן כי "הציבור מרגיש שההחלטה על ייצוא הגז התקבלה במחשכים". עוד אמר ברוורמן כי אם הציבור ירגיש כך, לא תהיה לגיטימציה להחלטת הייצוא: "ש ויכוחים על כמות הגז שיש בידי ישראל, והתרחיש האופטימי היא שיש 920 מיליארד מ"ק גז טבעי". בנוסף הזכיר כי למרות המלצת ועדת צמח לייצוא 53% מעתודות הגז הטבעי, שר האנרגיה סילבן שלום כבר הכריז כי ייפעל להורדת המכסה ל-40%.

"בהיעדר גיוס הון לאי.די.בי פתוח או הסדר חוב מסוג כזה או אחר עם נושיה הקיימים של החברה, אילו לא תיחתם העסקה למכירת לפחות מחצית מאחזקותיה של החברה בכלל ביטוח (לפחות 27.5% ) עד לראשית אוקטובר, קיים סיכון כי בשלהי הרבעון השני של 2014 תתקשה אי.די.בי פיתוח לפרוע את חובותיה", כך כתבו היום פרופ' אמיר ברנע והמומחה איל גבאי בחוות הדעת הכלכלית על מצבה של חברת אי.די.בי פתוח אותה הגישו לבית המשפט.

מחוות הדעת עולה כי לאי.די.בי פתוח יש עודף נכסים על התחייבויות בגובה של 944-700 מיליון שקל. כמו כן קובע ברנע כי לחברה יש רמת ודאות גבוהה מאוד לתשלום חובותיה עד לשלהי הרבעון השני של 2014. מניית אי.די.בי אחזקות נחלשה היום ב-2.4%.

אמש הודיעה סוכנות הדירוג מעלות כי היא מורידה את הדירוג לאי.די.בי פתוח. ההחלטה להוריד את דירוג החברה נובעת מהמשך השחיקה בפרופיל הנזילות והכללת הערת "עסק חי" בדוחות החברה. האנליסטים של מעלות צופים כי גם ב-2014 יעמוד גירעון החברה על כ-1.3 מיליארד שקל, אולם בסוכנות מעריכים כי "יש סבירות גבוהה להסדר חוב כלשהו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן