Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות בעקבות הירי לצפון; ת"א 25 נחלש ב-0.2%

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל מרבית היום בעליות שערים קלות, אך לקראת סוף היוםם חלה ירידה חדה במדדים על רקע ירי ארבע הרקטות לאזור הגליל המערבי. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת ובאירופה מתנהל עתה המסחר בעליות.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.2%, ת"א 100 איבד 0.2% ומדד הבנקים נסגר גם הוא בירידה של 0.2%. מדד התקשורת נפל ב-0.8%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.5% ומדד הנפט והגז רשם של 0.9%.

הרווח הנקי של קבוצת עזריאלי עלה ברבעון השני של 2013 ב-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-278 מיליון שקל – כך עולה מפרסום הדוחות הכספיים של הקבוצה. הרווח הנקי בחצי השנה הראשונה של 2013 הסתכם בכ-475 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-397 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

עיקר הגידול ברווח נבע מגידול בתוצאות מגזר גרנית, מגידול ב-NOI ממגזרי הנדל"ן המניב, מגידול ברווח מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה וירידה בהוצאות המימון בקיזוז גידול בהוצאות המיסים. 

צילום | רויטרס

נמשכת הדרמה באי.די.בי: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, התייחס אמש סמוך לחצות להודעת אימייל ששלח אתמול המפקח על הביטוח, עודד שריג. לדברי אורנשטיין מההודעה עולה כי לשריג נודע על כך שהוגשה בקשה לבית המשפט לעכב את מינוי הנאמן לכלל ביטוח – ולמרות זאת דרש ביצוע מיידי של הוראתו להעברת אמצעי השליטה ולא להמתין להחלטת בית המשפט.

בעקבות הודעתו של שריג מסרה החברה אתמול את מסמכי העברת השליטה של כלל ביטוח למפקח על הביטוח ולנאמן שמונה על ידו אתמול בבוקר, זמן קצר קודם למתן צו המניעה הזמני שהוציא שופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין. מניית אי.די.בי נחלשה היום ב-2.8% ומניית כלל ביטוח ב-2.9%.

גולן טלקום קיבלה לאחרונה ממשרד התקשורת אישור לבצע שידורי ניסיון בטלוויזיה, במסגרת ניסוי שיבחן אפשרות לאספקת חבילה כוללת – שידורי טלוויזיה, תשתית אינטרנט וטלפון קווי. כל זאת על גבי תשתית של בזק.

שר התקשורת גלעד ארדן מתכנן מזה זמן כי חברות תקשורת יוכלו להציע לצרכנים חבילות תקשורת מלאות: תשתית ואספקת אינטרנט, טלוויזיה, טלפוניה וסלולר, מבלי להידרש להשקעה אדירה בתשתית כתנאי סף לכניסה לשוק. כניסתה של תחרות בתחום זה צפויה לדידו של ארדן להביא תועלת רבה לצרכנים בישראל, בדומה לשינויים שקרו בשנה האחרונה בתקשורת הניידת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.