Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות: מדד הבנקים נחלש ב-1%

יום המסחר האחרון של השבוע בבורסה באחד העם ננעל במגמה שלילית לאחר יום של ירידות שערים. זאת בהמשך לירידות החדות שרשמו המדדים אתמול. התחזית השלילית של הבנק האירופי המרכזי וההפגנות האלימות ביוון בעקבות אישור צעדי צנע נוספים העיבו על המסחר בתל אביב. 

מדד ת"א 25 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.1%, מדד הבנקים רשם ירידה של 1% ומניות הגז והנפט דווקא ננעלו בעליה של 0.3%.

נשיא הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי הודיע היום על הותרת הריבית המרכזית באיחוד על רמה של 0.75%. בנוסף אמר דראגי כי המצב בגוש היורו צפוי להישאר קשה עד סוף השנה וכי הבנק ערוך לרכוש אג"ח של מדינות מתקשות כמו ספרד ואיטליה מיד לאחר שיגישו בקשת סיוע רשמית. 

לאחר דיונים סוערים בפרלמנט היווני וחרף הפגנות אלימות באתונה, הצליחה ממשלת יוון להעביר עם רוב דחוק של 153 חברי פרלמנט מתוך 300 את אישור חבילת הצנע הדרושה בכדי לקבל את הסיוע ממדינות גוש היורו ולמנוע את פשיטת הרגל של המדינה. בהצבעה שנערכה לאחר חצות אישר הפרלמנט את הקיצוצים בהוצאות המדינה ואת העלאת המסים וזאת כאשר קרוב ל-100 אלף איש הפגינו נגד אישור הצעדים בכיכר סיטגמה במרכז אתונה.

אמש הורידה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של גוש היורו לשנת 2013 ל-0.1% לאחר שמוקדם יותר השנה עמדה תחזית הצמיחה על 1%. כמו כן נחתכה גם תחזית הצמיחה של גרמניה ל-0.8% מ-1.7%. נגיד הבנק המרכזי, מריו דראגי, אמר אתמול בבריסל כי "גרמניה הייתה עד כה מבודדת במידה רבה מהקשיים בגוש היורו. אבל הנתונים האחרונים מצביעים על התפתחויות כי שמתחילות להשפיע על הכלכלה בגרמניה", ושלח את המדדים באירופה לירידות בולטות.

צילום: רויטרס

אמש פרסמה בזק את דוחותיה לרבעון השלישי ל שנת 2012. בשורה העליונה דיווחה החברה על ירידה של 41% ברווח התפעולי של פלאפון – חברת הבת של בזק, כאשר התחרות הגוברת בשוק הסלולר פוגעת ברווחי החברה. כמו כן דיווחה בזק על ירידה של 29% ברווח התפעולי של החברה כולה (הכוללת גם את פלאפון, בזק בינלאומי ו-Yes) ועל ירידה של 37.8% ברווח הנקי. מניית החברה איבדה היום 0.8% מערכה.

שותפות גבעות עולם העוסקת בקידוחים לצורך חיפוש נפט וגז הודיעה היום לבורסה כי הועדה המחוזית החליטה לאשר את הבקשה לקידוחי מגד 6, 7 ו-8 כפי שהופקדו ובהתאם למספר תיקונים המפורטים בפרוטוקול. זאת בהמשך לדו"ח מ-5 ביוני 2012 בדבר הליכי אישור מתקני הקידוח מגד 6, 7 ו-8 בוועדה המחוזית. הקידוח הקרוב עשוי להתחיל כבר ברבעון הראשון של 2013. מניית החברה עלתה היום ב-1.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.