Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות: מניית אי.די.בי זינקה ב-9.7%

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית על רקע הירידות בוול סטריט בסוף השבוע והמשך הדיונים בממשלה בתקציב המדינה לשנתיים הקרובות. היום אישרה הממשלה את הרפורמה באגף הרכב. 

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.7%, ות"א 100 איבד 0.5% מערכו. מדד הבנקים רשם עלייה של 0.3%, מדד התקשורת נחלש ב-0.4% ומדד הנפט והגז רשם ירידה קלה של 0.1%

המסחר בבורסה נפתח היום בפתיחה אנגלית, כלומר באיחור של כמה דקות. האיחור נבע מפערי ארביטראז' שליליים במניית מלאנוקס. החברה שדיווחה בשבוע שעבר על ירידה של 38% בהכנסותיה ברבעון הראשון של השנה איבדה בסוף השבוע 3.7% בוול סטריט ו-7.8% באחד העם. מניית מלאנוקס נחלשת כעת ב-7.9%.


נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר, אדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר | צילום: יח"צ

בסוף השבוע דווח כי איש העסקים אדוארדו אלשטיין יזרים 57 מיליון דולר לחברת אי.די.בי אחזקות, זאת בנוסף ל-18 מיליון דולר נוספים שישקיע בגנדן. היום נפתח בבית המשפט המחוזי בתל אביב הדיון בעתירת מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח בבקשה להעביר לידיהם את השליטה בחברה, אשר לטענתם אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה. על רקע הסיכום זינקה מניית אי.די בי אחזקות ב-9.7%. האג"ח של החברה טיפסו בכ-11%.

הבוקר פורסם כי הבנקים נושי חברות גנדן וטומהוק, בעלי השליטה באי.די.בי אחזקות, חידשו את המגעים להסדר חוב עם נוחי דנקנר, בעל השליטה בחברה. את המגעים מובילים בנק הפועלים ובנק המזרחי, בעלי החוב העיקריים.

נראה כי אם יגובש הסדר יצטרפו אליו גם הבנקים האחרים, ובהם בנק דיסקונט ובנק לאומי. ההסדר עשוי להיחתם לאור הסכמתו של אדוארדו אלשטיין, המשקיע מארגנטינה, להזרים 75 מיליון דולר לאי.די.בי אחזקות (באמצעות הנפקת זכויות) ולגנדן.

בתוך כך בתום דיון סוער, הורה הבוקר בית המשפט המחוזי בתל אביב לאי.די.בי פיתוח ולמחזיקי האג"ח לנסות להגיע עד מחר להסכם מחוץ לכותלי בית המשפט. הדיון נגע בבקשתם של מחזיקי האג"ח להכריז על החברה כחדלת פירעון ולכפות עליה הסדר חוב. 

הנציגות והנאמנים, המייצגים את בעלי האג"ח, שכלפיהם חוב מצטבר של כ-3.8 מיליארד שקל, גורסים כי החברה חדלת פרעון, וכי על מנת למנוע הידרדרות נוספת במצבם של נושי החברה, ביקשו לאשר תוכנית הבראה כוללת לשיקומה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן