חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות: נייס נפלה ב-5.4%, בבילון ירדה ב-4.8%

המסחר בבורסה בתל אביב מתאפיין ברידות קלות על רקע המגמה המעורבת בוול סטריט אמש. הלילה נשא נשיא ארה"ב ברק אובמה את נאום "מצב האומה" הראשון מאז נבחר לקדנציה שנייה ובו פרש את התוכנית הכלכלית להאצת הצמיחה במדינה. בארץ, ההתייקרויות במשק ממשיכות עם עלייה של 3.5% במחירי מוצרי החלב בפיקוח. המו"מ ומתן הקואליציוני בעיצומו.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, ת"א 100 ירד ב-0.4%. מדד הבלוטק איבד 1.5%, מדד התקשורת עלה ב-0.9% ומניות הבנקים נחלשו ב-0.1%.

נייס דיווחה היום על שיא בהכנסות וברווח למנייה ברבעון הרביעי של שנת 2012. עוד דיווחה החברה על תוכנית חלוקת דיבידנדים.  עיקרי תוצאות הדוחות הכספיים לרבעון החולף כללו הכנסות שיא של 240 מיליון דולר, גידול של 12% מאשתקד. הרווח הנקי עמד 43.2 מיליון דולר, גידול של 15% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011. מדובר בגידול של 17% ברווח למניה בדילול מלא, לשיא של 70 סנט. המנייה של החברה נפלה בתום המסחר ב-5.4%.

"מבט ראשון על הדוח ועל התחזיות שניתנו לראשונה לשנת 2013 כולה ולרבעון הראשון מלמד כי נייס מתקשה להציג צמיחה חזקה כפי שהציגה בעבר", אומרת אורי ליכט, מנהלת מחלקת המחקר של בית ההשקעות IBI. "אולי כדי לרכך את המכה נייס מכריזה לראשונה על מדיניות דיבידנד לחלוקה של 0.64 דולר למניה כל שנה, מדובר בחלוקה של כ-40 מיליון דולר או 1.8% תשואה. נתון מעודד אך השאלה מה זה אומר על עסקת ורינט".

ברק אובמה | צילום: רויטרס

בנאום מצב האומה הלילה אמר אובמה כי מטרתו העיקרית היא לחזק את מנוע הצמיחה של הכלכלה האמריקאית – מעמד הביניים. עוד אמר כי ארה"ב תתמוך במאמצי ישראל להשיג שלום ובטחון. מנהיגי איראן חייבים להכיר בכך שעכשיו זה הזמן לפתרון דיפלומטי", הוסיף אובמה, "משום שהקואליציה עומדת מאוחדת בדרישה שתעמוד בהתחייבויות שלה, ואנחנו נעשה את מה שצריך כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני".

חברת גיוון אימג'ינג, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק אמצעי בדיקה ויזואלית של מערכת העיכול האנושית, דיווחה היום על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2012. הכנסותיה של החברה ברבעון הרביעי ובשנת 2012 עמדו על 48.7 מיליון דולר ו-180.5 מיליון דולר בהתאמה. זאת לעומת 48.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011.

שר האוצר יובל שטייניץ החליט לדחות את המלצת ועדת המחירים לעלות את מחירי מוצרי החלב בפיקוח בשיעור ממוצע של כ-6.3% והודיע כי המוצרים יתייקרו רק בכ-3.5% בבמוצע. התייקרות המוצרים תכנס לתוקפה לאחר חתימת שרי האוצר והחקלאות על צו בנושא שתתקיים מחר. בין המוצרים שמחירם יעלה: חלב 3% בקרטון, אשר, גיל וחמאה. 

חברת אל על הודיעה אתמול כי תפטר כ-200 עובדים זמניים ובעלי חוזים אישיים, זאת במסגרת המשך תהליך ההתייעלות שעוברת החברה. כמו כן, באל על ציינו כי בכוונת החברה להמשיך ולקיים דיונים עם נציגות העובדים וההסתדרות לחידוש הסכם העבודה והצעדים המתחייבים להתייעלות החברה, לשם הקטנת ההוצאות והגברת היכולת הניהולית על מנת לאפשר התמודדות מסחרית ותחרותית.

חברת בונוס ביוגרופ הודיעה כי החלה בהקמתו של מרכז ייצור ראשון מסוגו בעולם לייצור עצמות אנושיות, במסגרת תשלובת של מתקנים חדשים, אשר יוקמו בפארק מת"מ בחיפה על שטח כולל של כ-750 מ"ר.

החברה תפעיל במקום שלושה אגפים: מרכז לייצור שתלי עצם אנושית, אשר ישמש את החברה בניסויים הקליניים, אותם מתכננת החברה להתחיל בעוד מספר חודשים; מרכז מחקר ופיתוח, אשר ישמש להמשך העמקת והרחבת היישומים של שתלי עצם אנושית המיועדים להשתלה בבני אדם, לצורך השלמת חסרים בעצמות הגפיים (ידיים ורגליים) או בעצמות הראש והפנים, כולל הפה והלסתות; ומטה מרכזי של הנהלת בונוס ביוגרופ, ממנו יתבצע הפיקוח גם על מרכז הפיתוח של החברה בארה"ב.

חברת אלביט מערכות חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית המטוסים הבינלאומית בואינג לשיווק משותף של פתרונות הגנה עצמית למטוסים צבאיים של בואינג בשווקים בינלאומיים. במסגרת ההסכם בואינג ואלביט יציעו מערכות הגנה מבוססות אינפרה-רד לדגמים שונים של בואינג, מתוכם מסוקי האפאצ'י והאפאצ'י לונגבואו, מסוקי צ'ינוק, מטוסי P-8 (פוסידון) ומטוסי התובלה C-17 – גלובמסטר. המערכות מאופיינות במשקל ובנפח קל ומתוכננות להגן על מטוסים מפני איומים המצויים בשדה הקרב.

מניית בבילון נפלה ב-4.8% לאחר שהחברה דיווחה היום כי למרות הודעה מקדומת שלה על כוונה להנפיק את מניותיה בארצות הברית ברבעון הראשון של השנה, טרם נבחר המועד המתאים להנפקה. החברה ציינה כי כאשר ייבחר המועד, "לאחר בחינת תנאי שוק ותנאים אחרים", היא תשוב ותעדכן באופן רשמי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן