Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות קלות; "המחזורים נמוכים בשל חופשת הקיץ"

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים בירידות שערים קלות על רקע המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2013 והירידות בשוקי העולם אתמול והיום. 

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, מדד ת"א 100 איבד 0.2% מערכו ומדד הבנקים עלה ב-0.9%. מדד התקשורת נחלש ב-0.9%, מדד הנדל"ן השיל 0.6% מערכו ומדד הנפט והגז טיפס ב-1%.

"השוק המקומי ממשיך להיסחר במחזורים נמוכים על רקע חופשת הקיץ", אומרים בבית ההשקעות אלמן אלדובי. "יחד עם זאת, התנודתיות בעולם עולה עקב הצפי להקטנת תוכנית הרכישות בארה"ב. בנוסף, סקטור הגז והנפט ממשיך היום את המגמה החיובית של התקופה האחרונה בציפייה לקראת שיפור בתוצאות החברות והמשך התפתחויות חיוביות בענף".

עוד אמרו בהלמן אלדובי כי "שטראוס נסחרה היום בעליות בניגוד למגמה של השוק לאחר דוחות טובים מהצפי, וקבוצת דלק ריכזה את המחזור הגבוה בשוק על רקע פרסום בנוגע לדיבידנד מיוחד בעקבות מכירת מניות של חברות בנות. בנוסף, המסחר הגבוה במנייה מסמן כנראה פעילות של משקיעים זרים".

באסיה ננעל היום המסחר בירידות: בורסת שנחאי איבדה 0.6% מערכה, טוקיו נפלה ב-2.6% ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 2.2%. באירופה מתנהל נכון לשעה זו המסחר גם כן בירידות: בורסת לונדון נחלשת ב-0.4%, בורסת פרנקפורט נופלת ב-0.7% ובורסת פאריס רושמת ירידה של 1.2%.

נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות תתכנס הערב על מנת להכריע האם לקבל את המתווה שהציע איש העסקים היהודי-ארגנטיני, אדוארדו אלשטיין, להשקעה בחברה. מתווה ההצעה כולל השקעה של 700 מיליון שקל באי.די.בי פתוח. 70 מיליון שקל נוספים יושקעו ברכישת מניות של אי.די.בי פתוח מידי הנושים. בסופו של המהלך אמור אלשטיין להחזיק בכ-50.5% ממניות אי.די.בי פתוח, ולמעשה לנשל את נוחי דנקנר מהשליטה בחברה, שמנייתה זינקה היום ב-10%.

צילום: רויטרס

אלוני חץ, הנמצאת בשליטתו של נתן חץ, הודיעה היום על השלמת עסקת ההשקעה בחברת השקעות הנדל"ן Carr Properties. אלוני חץ תשקיע 330 מיליון דולר (כ-1.2 מיליארד שקל) תמורת 50% מחברה בשותפות שווה עם קרן מבית JP Morgan Chase Bank. אל החברה החדשה הועברו בנייני משרדים באזור וושינגטון לרבות חברות ניהול נכסים והיא תשלוט (88.1%) בפעילותה של Carr Properties. 

הרווח הנקי של קבוצת שטראוס ברבעון השני של 2013 עמד 75 מיליון שקל, לעומת 35 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד – עליה של 117%. בנוסף, הרווח הנקי של הקבוצה במחצית הראשונה של השנה עלה ב-78% – מ-100 מיליון שקל אשתקד ל-178 מיליון שקל השנה. כך עולה מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה.

מכירות הקבוצה הסתכמו ברבעון השני ב-2 מיליארד שקל, עליה של 4.2% לעומת אשתקד אז עמדו הנתונים על 1.9 מיליארד שקל. בחציון הראשון של 2013 נותרו נתוני המכירות זהים לאלה של 2012 ועמדו על 4 מיליארד שקל. מניית החברה עלתה ב-2%.

גם סלקום פרסמה אתמול את דוחותיה, על פיהם נפל הרווח הנקי של החברה ב-45% ל-67 מיליון שקל. הכנסות חברת הסלולר ירדו ב-17% ל-1.2 מיליארד שקל, בעיקר בגלל ירידה בהכנסות משירותים וממכירת מכשירים סלולריים ללקוחות. כמות המנויים ירדה ב-5.5% ל-3.1 מיליון. עלייה קלה בהכנסות ללקוח ביחס לרבעון הקודם. מניית החברה ירדה היום ב-1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.