חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות קלות: מניית בינלאומי נחלשה בכ-2.3%

יום המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות, כשברקע דו"ח בנק ישראל מאתמול כמו גם המשך הדיונים סביב תקציב המדינה החדש. מדד הבנקים ריכז עניין לאחר שפיבי אחזקות, החברה האם של הבנק הבינלאומי, אשר נמצאת בשליטתו של המיליארדר צדיק בינו, הודיעה כי מכרה 5.2% ממניותיה למוסדיים.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.2%, מדד ת"א 100 נסחר סביב רמות הפתיחה, מניות הבנקים נחלשו ב-0.8%, מניות הגז והנפט רשמו ירידה של 1.2% ומניות התקשורת הוסיפו 0.6% לערכן. 

הדולר ממשיך לצנוח. היום יורד המטבע האמריקני ב-כ-0.2% לרמה של 3.618 שקלים ועל פי ההערכות בשוק, צפוי בנק ישראל צפוי להתערב בקרוב בשוק המט"ח. לטענת מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, יוסי פריימן, הצעד הראשון שיעשה נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יהיה הצהרתי. "פישר לא ירצה לעזוב ביוני ולהשאיר אחריו שדה חרוך", אמר פריימן. "סביר להניח שהוא ייצא בקרוב בהצהרות שיבהירו לשוק שהמצב בשליטה".

צילום: מרק ישראל סלם

איש עסקים דורש 228 מיליון דולר מבנק לאומי על הפרת עסקה. מדובר בהליך בוררות שהוא חלק מהעסקה לרכישת יורום בנק הרומני על ידי לאומי, בה טוען התובע, פרדי רובינזון, שלא קיבל את מלוא חלקו. הליך הבוררות נחשף חלקית בדוחות הכספיים השנתיים של הבנק, שמנייתו ירדה היום ב-0.9%. 

החברה האם של הבנק הבינלאומי – פיבי – תפיץ למוסדיים מניות בהיקף של 268 מיליון דולר.
מדובר בכמות מניות המהוות כ-5.2% מהון המניות של הבנק וכ-8.8% מאחזקותיה של פיבי בבנק. העסקה שנעשתה מחוץ לבורסה כללה את מניות הבנק "החופשיות" שבבעלות פיבי אחזקות (המניות שהוחזקו על ידה מעבר לגרעין השליטה בבנק).

בעקבות המכירה האמורה, מחזיקה החברה כ-48.3% מההון המונפק של הבנק (שיעור המהווה את גרעין השליטה בהתאם להיתר השליטה של בנק ישראל). לאחר המהלך יעמוד חלקו של הציבור ממניות הבנק על 25% כאשר דיסקונט ימשיך להחזיק ב-26%. מניית פיבי נחלשה היום ב-0.5%, מניית הבנק הבינלאומי איבדה היום 2.3% מערכה, מניית דיסקונט נחלשה ב-1.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן