Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות שערים, בבילון צנחה ואיבדה מעל 13% מערכה

לאחר יום מסחר הפכפך אשר נפתח דווקא במגמה חיובית, ננעל היום המסחר באחד העם בירידות שערים, על רקע המשך הירידות בוול סטריט והמגמה השלילית גם בבורסות אירופה. 

עם סיום המסחר היום ירד מדד ת"א 25  ב-0.6%, מדד ת"א 100 איבד 0.8% מערכו, ומדד הבנקים ירד ב-0.2%. מדד התקשורת התחזק היום ב-0.5%, מדד הנדל"ן ירד0.8% ומדד הנפט והגז הוסיף 0.2% לערכו.

בזן פרסמה היום את דוחותיה לפיהם הפסד החברה הצטמצם מ-198.4מיליון דולר ב-2012, ל-166.8 מיליון ב-2013. ההכנסות הסתכמו ב-9.99 מיליארד דולר לעומת 9.67 ב-2012. מנכ"ל החברה, אריק יערי התפטר מתפקידו בו כיהן כשנה בלבד. מניית החברה איבדה היום 0.8% מערכה. 

מניית בבילון צנחה ב-13.3% לאחר המלצת מכירה מצד מזרחי טפחות. אתמול הציגה החברה את דוחותיה לפיהם חלה ירידה של כ-50% בהכנסות ברבעון האחרון לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


צילום: אהוד כהנים

לאחר סיום המסחר היום, הודיע בנק ישראל על החלטת הריבית במשק לחודש אפריל, לפיה הריבית תישאר ללא שינוי על רמה של 0.75%. "לפי התחזית המעודכנת, שיעור האינפלציה בארבעת הרביעים הקרובים (עד הרביע הראשון של 2015) יעמוד על 1.6%" נכתב בהודעה אשר פרסם הבנק. "התוצר ב-2014 צפוי לצמוח ב-3.1% (לעומת 3.3% בתחזית הקודמת), ובניכוי השפעתה של הפקת הגז צפויה צמיחה של 2.8% בלבד". יוסי פרימן, מנכ"ל בית ההשקעות פריקו, טען כי "בנק ישראל לא רצה להצטייר כגורם שמלבה את העלייה במחירי הדירות דרך הורדת הריבית היום, דווקא בשעה שהממשלה מרכזת את מירב המאמצים להביא לירידת מחירים".

באשר לזירת המט"ח אמרו הבוקר ב-FXCM כי "המפנה במדיניות הבנק הפדרלי עשוי לשנות את המגמה של הדולר בעולם ולמול השקל בטווח הארוך יותר, ואולם עדיין מוקדם עדיין על שינוי כיוון בטווח הקצר. ככל שנתוני המקרו בארצות הברית ימשיכו להפגין שיפור והתאוששות מהחורף הקשה, יגברו הציפיות בשוק למימוש ההבטחה להעלאת ריבית והדולר צפוי להתחזק. במידה ונראה הרעה בנתוני המקרו, הדולר ייחלש."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.