חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות שערים; בזק נחלשה לאחר פרסום הדוחות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות שערים, כשברקע פרסום נתוני התמ"ג בארה"ב, לפיהם התכווצה הכלכלה האמריקאית ב-1% במהלך הרבעון הראשון של השנה. הנתונים היכו בתדהמה את המשק האמריקאי, שם צפו צמיחה שלילית מתונה בהרבה, אך לא השפיעו על המשקיעים – והמסחר בוול סטריט נפתח דווקא במגמה חיובית.

לעומתז את, בבורסה באחד העם ננעל המסחר, כאמור, בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-0.3%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.4% ומדד הבנקים הוסיף 0.4% לערכו. מדד התקשורת צנח ואיבד 1.2% מערכו, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.3% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.6%.


צילום: אהוד כהנים

חברת התקשורת בזק פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים, לפיהם רשמה הכנסות של 2.31 מיליארד שקל ברבעון החולף – ירידה של 3.9% לעומת הרבעון המקיל אשתקד. כמו כן רשמה החברה ירידה של 8% ברווח הנקי שהסתכם ב-457 מיליון שקל. מניית בזק צנחה היום ואיבדה 1.9% מערכה, וגררה אחריה את מדד התקשורת כולו. גם מניית חברת התרופות טבע נחלשה היום ואיבדה 2.5% מערכה, ומניית חברת אי.די.בי פיתוח נחלשה ב-2.5% גם כן.

באשר לזירת המט"ח, הדולר-שקל ממשיך להפגין מומנטום חיובי. ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "נראה שלמרות המכה שספג הדולר-שקל בתחילת השבוע בשל האכזבה מהחלטתו של בנק ישראל שלא להוריד ריבית, כוחו של הדולר בעולם מנע את השבירה של הצמד מטה וכעת הנטייה היא חיובית".

"הגורם העיקרי שמחזק את הדולר בעולם כעת הוא רצף נתוני המקרו החיוביים שפורסמו השבוע ומחזקים את האמון בכלכלה האמריקנית, וזאת בשעה שבאירופה המצב מחמיר, הן פוליטית הן כלכלית. הלחץ על האירו צפוי להימשך עד לישיבת הריבית בשבוע הבא של ה-ECB. על פי ההערכות הגוברות בשוק, הבנק יודיע על תכנית מרחיבה, וזאת על רקע ההאטה בצמיחה והאינפלציה הנמוכה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן