Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בירידות שערים: פלוריסטם צנחה, גם בזק וכיל איבדו גובה

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-1%, מדד ת"א 100 איבד כ-1.2% מערכו, ומדד הבנקים ירד ב-1%. מדד התקשורת ירד ב-2%, מדד הנדל"ן נחלש ב-1.6% ומדד הנפט והגז איבד 1.4% מערכו.

אפריקה ישראל, אשר הכריזה היום על תוכנית לרכישת אגרות חוב שהנפיקה בהיקף של כ-400 מיליון שקל, עלתה ב-3.4%. מנגד, מניית כיל צנחה ואיבדה 2.4% מערכה, לאחר דיווחים על הסכם בין חברת אורלקלי המתחרה לבין סין על אספקת אשלג לשנה הקרובה. גם מניית חברת בזק נחלשה היום ב-3.6%, לאחר פרסום חוות דעת מטעם משרד התקשורת, לפיה הרפורמה אשר ינהיג המשרד תביא לאיבוד לקוחות מאסיבי של החברה. אך הירידה המשמעותית ביותר היום נרשמה על ידי חברת התרופות פלוריסטם, אשר איבדה 15.4% מערכה לקראת פרסום דו"ח בדבר תוצאות ניסוי יעילות הטיפול אשר מציעה החברה. 

צילום: אהוד כהנים

היום פורסם כי כלכלת סין צמחה ברבעון האחרון של 2013 ובשנה כולה, ב-7.7%. מדובר בנתון גבוה במעט יחסית לתחזיות שדברו על 7.6%, אך נמוך מקצב הצמיחה ברבעון השלישי שעמד על 7.8%. כמו כן פורסם כי הצמיחה בתפוקה התעשייתית ובהשקעות איבדה גובה בדצמבר ועמדה על 9.7% לעומת 10% בנובמבר. המסחר בבורסה הסינית ננעל היום בירידות שערים, כשהבורסה איבדה 0.9% מערכה. בוול סטריט לא מתנהל מסחר היום עקב ציון יום מרטין לותר קינג. 

בזירת המט"ח, הדולר התחזק בימים האחרונים מול המטבעות בעולם, אך לא אל מול השקל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום כי "למרות עוצמתו של הדולר בעולם, הדולר-שקל המשיך לדשדש בשבוע האחרון בקרבת אזורי השפל האחרונים. השבוע ראינו התערבות נוספת של בנק ישראל, אבל ההשפעה של ההתערבות האחרונה היתה כמעט בלתי מורגשת. בסופו של דבר, מטרתה של התערבות היא לשנות את הלך הרוח של השוק, וכרגע נראה שהשוק עדיין נוטה לטובת השקל. זהו סימן רע אשר מראה כי לצעדי הבנק אין השפעה פסיכולוגית ממשית על השוק ועל השחקנים הגדולים שמממשיכים להכתיב כעת את תנועת המחיר."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.