Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; אי.די.בי המשיכה לנסוק

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 100 איבד 0.1% מערכו. מדד הבנקים  נחלש ב-0.3%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.5%, מדד הנפט והגז התחזק ב-0.2%, ומדד התקשורת עלה ב-0.6%.

צילום: אהוד כהנים

מניית אלקטרה צריכה צללה היום ואיבדה  9.3% מערכה לאחר שלאומי פרטנרס מכרה מניות של החברה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ויורדת לאחזקה של מתחת ל-5% בחברה. בסך הכל מכרו בלאומי פרטנרס כ-5% מהון המניות של אלקטרה צריכה.

אתמול זינקה מניית אי.די.בי ב-19% נוכח החלטת בית המשפט להעביר את השליטה בקונצרן לידי אלשטיין ובן משה. בתחילה, עיכב השופט את ביצוע ההחלטה על מנת לאפשר לדנקנר להגיש ערעור בתוך 15 יום, אולם משום שמשך דנקנר את בקשת עיכוב הביצוע שהגיש, החליט הבוקר השופט אורנשטיין כי יבטל גם הוא את עיכוב הביצוע, והכריז כי פסק הדין יכנס לתוקף באופן מיידי. היום המשיכה מניית החברה לזנק, והוסיפה 24.6% לערכה.

דולר-שקל

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "רכישת הדולרים המסיבית של בנק ישראל בשבוע שעבר הצליחה לאושש את שער החליפין עד לרמה הקריטית של 3.50. ואולם, השאלה היא האם המהלך ירפה את ידי השורטיסטים ויניע תיקון רחב יותר כלפי מעלה או שמא, כמו בכל מגמה, רוכשי השקל פשוט ינצלו את ההזדמנות שנתן להם בנק ישראל וימכרו את הצמד במחיר אטרקטיבי. יש גם לזכור שהתערבותו של בנק ישראל התבצעה בשבוע שבו נפחי המסחר היו דלילים יותר, בועל כן האפקט העוצמתי של ההתערבות."

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר הבוקר כי "ללא מעורבות עקבית, הכרזות ברורות והצגת ארסנל מכשירים התומכים בביקוש לדולר, המטבע האמריקאי צפוי לשוב ולהיחלש בזירה המקומית מול השקל. רצף הפרסומים בדבר העלייה הצפויה בשער ריבית השקל, סירוב בנק ישראל לקבוע שער מינימום לדולר, כמו גם ההתערבות המוגבלת והנקודתית בלבד של בנק ישראל, מזמנות פעילות ספקולטיבית פרו שקלית במטרה לאתגר את בנק ישראל ולהביא לייסוף השקל אל עבר רמות שפל חדשות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.