Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה במגמה מעורבת: פריגו נפלה ב-4.4%

המסחר באחד עם ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות במדדים המרכזיים, לאחר הנעילה המעורבת אתמול ובצל מחזור מסחר דליל, שהסתכם היום ב-873 מיליון שקל. דירקטוריון הבורסה הודיע על הקמת הוועדה לאיתור מנכ"ל, והיא תתכנס מחר לישיבתה הראשונה.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.4%, ת"א 100 ירד ב-0.3% ומדד הבנקים איבד 0.6% מערכו. מניות התקשורת התחזקו ב-0.4% ומניות הטכנולוגיה רשמו עלייה של 0.7%.

מיד לאחר סגירת המסחר פרסם בנק ישראל את הודעת הריבית לחודש אוגוסט. על פי ההודעה, הריבית במשק תישאר ברמה של 1.25%. זוהי ההודעה הראשונה של ממלאת מקום הנגיד, קרנית פלוג.

דירקטוריון הבורסה מתחיל את החיפוש אחר מנכ"ל חדש. מחר תתכנס הוועדה לאיתור מנכ"ל חדש לבורסה לישיבתה הראשונה. במסגרת הישיבה ייבחר יו"ר הוועדה וייקבע לוח הזמנים שלה. חברי הוועדה שמונו על ידי הדירקטוריון ביום חמישי האחרון הם: לינדה בן שושן, גיתית גוברמן, זאב חיו, יצחק חלמיש, ברכה ליטבק וד"ר רון מלכא. על פי החלטת הדירקטוריון, בן-שושן, גוברמן, חלמיש, ליטבק ומלכא משמשים כדירקטורים חיצוניים בדירקטוריון הבורסה ומר חיו הינו נציג בנק הפועלים בדירקטוריון.

ענקית התרופות פריגו דיווחה הבוקר לבורסה בתל אביב על רכישת ענק, במסגרתה תשלם 8.6 מיליארד דולר עבור חברת הביו-טכנולוגיה האירית Elan. פריגו תשלם לבעלי המניות של אלן 6.25 דולרים במזומן ועוד 10.25 דולר במניות, פרמיה של כ-10% על מחיר הנעילה של מניית Elan ביום שישי האחרון.

צילום: אלוני מור

בגזרת אי.די.בי, המומחה שמונה לייעץ מטעם בית המשפט, אייל גבאי, דוחה את מתווה הסדר החוב של בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, וממליץ על ההסדר במסגרתו יקבלו בעלי האג"ח את השליטה בחברה.

"הצעד המתבקש מבחינת נושי אחזקות הוא לפעול למימוש הסדר החלוקה במלואו, לצד מיקוד המאמצים בניהול אי.די.בי פיתוח", כותב גבאי בדו"ח שהגיש אתמול לבית המשפט. "הואיל ומדובר בחברה חדלת פירעון, איני רואה מקום להידרש לשאלת הסכמת החברה כתנאי למימוש הסדר כזה שכן לכל היותר ידרוש הדבר מהנושים לפעול למינוי בעל תפקיד מטעמם מיידית אשר יתן את ההסכמה בשם החברה". מניית החברה ירדה היום ב-5.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.