Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות בהמתנה להחלטת הריבית

שבוע המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, על רקע ההתפתחויות האחרונות בקפריסין והתקדמותה לעבר עמידה בתנאים לקבלת חבילת החילוץ. היום ב-17:30 יפרסם בנק ישראל את הודעת הריבית, ולראשונה בתולדותיו תהיה זו ריבית לחודשיים – אפריל ומאי. כמו כן, עונת הדוחות מגיע לישורת האחרונה עם פרסום הדוחות של חברות גדולות אי.די.בי אחזקות, אפריקה ישראל וקבוצת דלק.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.7%, ת"א 100 התחזק ב-0.7% גם הוא, מניות הבנקים זינקו ב-1.5% ומדד הנדל"ן טיפס ב-1%.

בצעד חריג יפרסם היום בנק ישראל את הריבית לחודשים אפריל ומאי, וזאת בצל מדד המחירים לצרכן שנותר ללא שינוי בפברואר. בבנק החליטו לפרסם את שיעור הריבית היום, במקום המועד הרגיל ביום שני בשל החג. בחודש הבא לא יפרסם הבנק הודעת ריבית בשל החגים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל | צילום ארז חרודי – עושים צילום

אתמול בערב דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על התקדמות במשבר הבנקים בקפריסין ועל הסכמה בין המדינה לבין האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית על הטלת מס של 20% על פיקדונות מעל 100 אלף יורו בבנק הגדול במדינה, בנק אוף קפריסין, ועל מס של 4% על פיקדונות דומים בבנקים אחרים. שרי האוצר של גוש היורו ייפגשו היום וידונו בהצעת קפריסין – שלפי הדיווח אינה כוללת שימוש בכספי הפנסיה

קפריסין נדרשת לאשר חקיקה שתאפשר גיוס של כמעט 6 מיליארד יורו כדי שהאיחוד האירופי, גוש היורו וקרן המטבע הבינלאומית ("הטרויקה") יסכימו להעביר לה חבילת סיוע בגובה של 10 מיליארד יורו שתאפשר לה להימנע מחדלות פירעון. ביום חמישי הציב כאמור, הבנק האירופי המרכזי אולטימטום לממשלת קפריסין כתנאי לקבלת הסיוע מהאיחוד האירופי. החלטתו של הבנק מגיעה בשעה שהנהגת קפריסין מנהלת מגעים אינטנסיביים עם ממשלת רוסיה במטרה להשיג ממנה הלוואה שתספק את הסכום הדרוש לה לקבלת החילוץ.

מניות הבנקים המשיכו לעמוד במוקד לאחר שביום חמישי פרסמו בנק הפועלים ובנק לאומי את דוחותיהם ובכך סיימו את עונת הדוחות השנתיים של חמשת הבנקים הגדולים. בסיכום הדוחות עולה כי הרווח השנתי של חמשת הבנקים הגדולים במדינה עמד על 5.91 מיליארד שקל – מדובר בירידה של 14% ביחס לרווח של 6.9 מיליארד שקל בשנה וזאת לאחר רבעון אחרון לא פשוט עבור הבנקים. את הרווחים הוביל גם השנה בנק הפועלים, שעל אף ירידה של 7.4%, רשם ב-2012 רווח נקי של 2.5 מיליארד שקל.
היום רשמה מניית הפועלים עלייה של 2%, מניית לאומי התחזקה ב-1%, בנק דיסקונט הוסיף לערכו 0.5%, הבנק הבינלאומי רשם עלייה של 1.7% ובנק מזרחי עלה ב-2%.

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה סיכמה הבוקר את שנת 2012 עם זינוק בהכנסות ל-71.6 מיליארד שקל לעומת 59.2 מיליארד שקל ב-2011, אך בשורה התחתונה – שורת הרווח, רשמה הקבוצה צניחה ברווח הנקי שהסתכם ב-446 מיליון שקל לעומת 2.61 מיליארד שקל רווח ב-2011 – ירידה של 83%. עם זאת, יש לציין כי ההשפעה העיקרית על הרווח ב-2011 נבעה מרישום רווח חד פעמי מרכישת 'כהן פיתוח' ושיערוך יתרת ההשקעה באבנר בסך של 3.3 מיליארד שקל. הרווח בנטרול רווחי הון הסתכם בשנה החולפת במיליארד שקל, לעומת רווח נקי של 546 מיליון שקל ב-2011. היום רשמה מניית החברה עלייה של 1.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.