חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות: החברה לישראל טיפסה 4.4%; אג"ח אי.די.בי זינקו בעד 15%

אחרי סוף השבוע האדום והתנודתי בבורסות העולם, ננעלה היום הבורסה באחד העם בעליות שערים במרבית המדדים המרכזיים, בהובלת מניות הטכנולוגיה. במוקד המסחר עמדו היום מניות שניים מהקונצרנים הגדולים במשק: אי.די.בי והחברה לישראל. 

מניית אי.די.בי ירדה היום ב-4.7% לאחר הודעת מחזיקי האג"ח כי בכוונתם להשתלט על החברה. לעומת המניה, איגרות החוב של החברה דווקא זינקו בשיעור של עד 15%. יוצאת דופן הייתה אג"ח ח', אשר אינה חלק מנציגות המחזיקים. איגרת החוב ירדה ב-7%.

מניית בטר פלייס עלתה ב-4.4% לאחר הבקשה שהגישה החברה לפירוק החברה הבת בטר פלייס.

מדד ת"א 25 טיפס ב-0.7%, ת"א 100 הוסיף 0.8%, מניות הנדל"ן תחזקו ב-0.8%, מדד הבנקים איבד -.3% מערכו ומדד מניות הנפט והגז עלה ב-0.7%.

בנק ישראל יכריז מחר על ריבית חודש יוני במשק. ההערכות הנובעות מפירסום הפרוטוקולים של הוועדה המוניטרית לקביעת הריבית הן כי הבנק עשוי להוריד את הריבית ב-0.25%. כזכור, בעקבות הפיחות בדולר החליטה הוועדה המוניטרית לפני כשבועיים להפחית את הריבית ב-0.25% ל-1.5%. במקביל הודיע הבנק כי יחל בתוכנית רכישת מט"ח כדי לקזז את השפעות התחזקות השקל על רקע תחילת הפקת הגז ממאגר תמר.


צילום: רויטרס

בסוף השבוע הגיעו נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונציגות האג"ח של החברה הבת, אי.די.בי פתוח, המייצגים מחזיקי אג"ח בהיקף כולל של 6 מיליארד שקל, להסכמות על מתווה להסדר חוב כולל בקבוצת אי.די.בי. על פי ההסדר, 100% מהון המניות של אי.די.בי פתוח יועברו לכלל נושי שתי החברות וכן תיערך הקצאה מחדש של החוב הפיננסי של אי.די.בי פתוח, תוך התאמתו לכושר הפרעון העתידי שלה. משמעותו של המהלך הוא למעשה השתלטות של מחזיקי האג"ח על החברה תוך אפשרות כי האיש החזק בקבוצה, נוחי דנקנר, יאבד את השליטה בה. אתמול אמר דנקנר כי לא יתפטר מתפקידו וכי אם יהיה צורך אף יפנה בנידון להליכים משפטיים.

6 שנים לאחר שהוקמה וביקשה לשנות את ענף הרכב והאנרגיה, הגישה הבוקר בטר פלייס, חברה בת של החברה לישראל, בקשה לפירוק החברה, ובתוך כך בקשה למינוי מפרק זמני. בבקשתה ציינה החברה, כי לאור אי הצלחת סבב הגיוס האחרון של החברה, ולנוכח העדר משאבים מספיקים להמשך פעילותה, היא מבקשת את עזרת בית המשפט על מנת להבטיח לעובדיה, לקוחותיה ובעלי החוב שלה את מימוש הזכויות שלהם באופן המיטבי נוכח המשאבים שנותרו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן