Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות: סלקום טיפסה ב-3.3% בעקבות הדוחות

הבורסה בתל אביב ננעלה היום בעליות שערים קלות, על רקע המשך עונת הדוחות ולמרות מגמה שלילית במרבית שוקי אסיה ואירופה. היום פרסמה סלקום את דוחותיה לסיכום הרבעון השני, והמניה עמדה במוקד המסחר, כשבסופו רשמה עלייה של 3.3%.

מדד ת"א 25 טיפס ב-0.1%, ת"א 100 הוסיף 0.1% לערכו, מדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.1%. מדד מניות הגז והנפט עלה ב-1.1%, ומדד מניות התקשורת התחזק ב-1.9% בהובלת סלקום.

התחרות העזה בתחום הסלולר ממשיכה לתת את אותותיה על תוצאות המפעילות הוותיקות: הרווח הנקי של סלקום ברבעון השני של השנה נפל ב-45% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, והסתכם ב-67 מיליון שקל – כך דיווחה הבוקר החברה. עם זאת, התוצאות היו טובות מעט מהתוצאות הראשוניות שפרסמה החברה לפני מספר שבועות.

על פי הדוחות, הכנסותיה של סלקום לרבעון השני של 2013 הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, ירידה של 17.5% ביחס לנתון המקביל בשנה שעברה. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לירידה של 14.6% בהכנסות משירותים, ומירידה של של 28.5% בהכנסות מציוד. בסלקום ציינו גם כי חלה ירידה של 21% בכמות המכשירים הסלולריים שנמכרו ברבעון האחרון. תרומתה של החברה הבת נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון השני של שנת 2013 הסתכמה ב-233 מיליון שקל.

נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות החליטה אתמול ברוב גדול לקחת את השליטה בחברה מידי נוחי דנקנר ולהעביר את מניות החברה לבעלי החוב – כך נקבע לאחר הצבעה שנערכה בקרב מחזיקי האג"ח של החברה. הסדר החוב שהוחלט על ידי הנושים הוא הסדר החלוקה בעין, אשר הומלץ בזמנו על ידי המומחה שמינה בית המשפט, אייל גבאי, ונבחר על פני הסדר הנציגויות. על פי ההסדר כל מניות אי.די.בי פתוח והמזומן (בניכוי סכום השווה להוצאות ואגרות התביעה) יחולקו בעין לנושי החברה לפי סכומי נשייתם. המניה עלתה היום ב-0.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.