Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות קלות, אלביט מדיקל וכלל ביוטכנולוגיה צנחו

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום במגמה חיובית קלה על רקע עליות השערים אמש בוול סטריט לאחר יום עמוס בחדשות כלכליות: הצמיחה בארה"ב ברבעון הראשון של 2014 הסתכמה ב-0.1% בלבד, הפד החליט על המשך צמצום רכישות האג"ח שלו ב-10 מיליארד דולר והריבית הושארה על רמתה האפסית הנוכחית. עם סיום המסחר היום באחד העם עלו 
מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 בפחות מעשירית האחוז ומדד הבנקים עלה ב-0.2%. מדד התקשורת התחזק ב-0.5%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.5% ומדד הנפט והגז התחזק ב-0.2%.

חברת טבע פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2014, מהם עולה כי החברה הרוויחה כמיליארד דולר ברבעון – עלייה של 8% ביחס לשנה שעברה. הכנסותיה של החברה גדלו ב-2%, ועמדו על 5 מיליארד דולר. עם סיום המסחר מניית החברה התחזקה מעט והוסיפה 0.4% לערכה.

החברה לישראל עלתה ב-0.4% לאחר שזרוע האנרגיה שלה – חברת אי סי פאוור דווחה הבוקר כי השלימה את מכירת אחזקותיה בחברת אדחל הפרואנית (21%) לחברת אנרסיס תמורת 413 מיליון דולר. החברה לישראל צפויה להרוויח כ-88 מיליון דולר מן העסקה.


צילום: אהוד כהנים

חברות אלביט הדמיה וכלל תעשיות ביוטכנולוגיה הודיעו היום כי עסקת מכירת חברת "גמידה" התבטלה. בעקבות זאת צנחו מניות החברות בבורסה, כשכלל תעשיות ביוטכנולוגיה איבדה לא פחות מ-12.5% מערכה, ואילו אלביט הדמיה איבדה 11.8% מערכה.

הדולר קרס אמש בעולם ולמול השקל, וזאת בעקבות נתוני התמ"ג הירודים בארה"ב שפורסמו שהותירו בהלם את המשקיעים: בשעה שהתחזיות המוקדמות צפו צמיחה רבעונית של 1.4%, הנתון בפועל הצביע על צמיחה כמעט אפסית של 0.1%. ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "הפער העצום הזה בין התחזית לנתון בפועל גרם לצלילה חדה של הדולר. הנתונים הללו מלמדים כי הפגיעה של החורף הקשה בכלכלה האמריקנית היתה כנראה קשה מן המשוער והדבר מעיב על תחזית הצמיחה של המשק האמריקני ב-2014".

"הפיחות החד בדולר מבטא את הירידה בציפיות הריבית", המשיכו. "בשוק החלו לתמחר באחרונה העלאת ריבית ראשונה כבר במחצית הראשונה של 2015, אך בעקבות הנתונים הללו בשוק סבורים כעת כי הבנק הפדרלי עשוי להותיר את הריבית ברמת אפס לזמן ממושך יותר." בבית ההשקעות הוסיפו כי המשך הסחף השלילי בעולם יגרום לשבירה גם של הדולר-שקל לשפל חדש, מתחת לשער של 3.445 שנקבע בחודש מרץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.