Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות שערים על רקע הציפייה לתוצאות משאל העם בסקוטלנד

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה חיובית, על רקע משאל העם אשר מתנהל בסקוטלנד ועליות השערים בהן ננעל המסחר אמש בוול סטריט. גם התפטרות שר הפנים גדעון סער ותחושת חוסר היציבות הפוליטית משפיעה על תחושות המשקיעים.

המסחר בניו יורק נפתח במגמה חיובית לאחר שהבנק הפדראלי המרכזי פרסם אתמול את החלטתו לצמצם את מדיניות ההרחבה הכמותית ב-10 מיליארד דולר נוספים. כעת, ינפיק הבנק אג"ח בשווי 15 מיליארד דולר בחודש בלבד, וההערכה היא כי בקרוב יוחלט על הפסקתה של התכנית. לעומת זאת, החליטו אנשי הפד בראשות הנגידה ג'נט ילן להשאיר את הריבית במשק האמריקאי ברמה נמוכה.

צילום: דרור שאייר

בשעה זו, כאמור, מתנהל משאל העם המדובר בסקוטלנד בו יידרשו הסקוטים להכריע האם להמשיך ולהישאר חלק מבריטניה או לפנות לדרך עצמאית. לתוצאות המשאל צפויות להיות השלכות משמעותיות על שווקי העולם, והמשקיעים לוטשים את עיניהם לתצאות הסקרים ולהערכות אשר נשמעות באדינברו הבוקר.

על רקע כל זאת, כאמור, מתנהל בשעה זו המסחר בבורסה בעליות שערים כשמדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, ומדד ת"א 100 הוסיף 0.6% לערכו. מדד הבנקים התחזק ב-1%, מדד הנפט והגז עלה ב-0.1%, ואילו מדד התקשורת נחלש ב-0.6%. מדד הנדל"ן התחזק ב-0.6%. 

"הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה והוא בוחן את רף 3.65", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "גם בעולם הדולר ממשיך לבסס את כוחו, כאשר מדד הדולר נושק לרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2010. בתום דיוני הריבית החודשיים, הבנק הפדרלי לא חידש דבר וחזר על הצהרתו הקבועה לפיה הוא יותיר את הריבית ברמת אפס למשך תקופה ממושכת גם לאחר סיום ההרחבה הכמותית. במסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה ציינה הנגידה ילן כי עדיין ניכרת חולשה בשוק התעסוקה וכי האינפלציה עדיין מתחת ליעד, ומכאן שלא צפויה לנו העלאת ריבית בחודשים הקרובים". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.