Forbes Israel Logo

הבורסה ננעלה בעליות שערים קלות; אי.די.בי ירדה ב-2%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים קלות – על רקע המגמה המעורבת בה ננעל המסחר בוול סטריט אמש והמגמה החיובית הנרשמת בשעה זו בניו יורק. אתמול, כזכור, ננעל המסחר במגמה מעורבת על רקע אישור חוק מע"מ 0 המדובר במליאת הכנסת – וההתקדמות באישור תקציב המדינה לשנה הקרובה.

כאמור, ננעל המסחר במגמה חיובית כשמדד ת"א 25 התחזק ב-0.1% ומדד ת"א 100 טיפס ב-0.2%. מדד הבנקים נחלש ב-0.5%, מדד הנפט והגז הוסיף 0.7%, מדד תקשורת נחלש ב-0.3% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.4% לערכו. 

נראה היה כי מניית חברת אי.די.בי נמצאת בתהליך התאוששות – לאחר שמוקדם יותר השבוע התרסקה על רקע הודעת חברת "אדמה" על יציאה בהנפקה על פי שווי של 3 מיליארד דולר, אשר לא ישקף רווח הון עבור החברות המחזיקות בה. אך לקראת סיום יום המסחר חזרה מניית החברה להיסחר בירידות ונחלשה ב-2.3%. גם מניית חברת כיל עמדה היום במוקד, לאחר שהחברה פירסמה ביום ג' האחרון את דו"חות הסיכום של הרבעון השלישי של השנה, והודיעה על כוונתה לגייס כספים מאגרות חבו בישראל ובחו"ל. מניית החברה הוסיפה 0.2% לערכה.

הבורסה בתל אביב | צילום: דרור שאייר

"הדולר-שקל נסחר כמעט ללא שינוי ביממה האחרונה והוא ממשיך לדשדש סביב רמת 3.81, וזאת בהיעדר טריגר עולמי או מקומי שיניע את הצמד", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "המדדים בוול-סטריט מרחפים בגבהי שיא של כל הזמנים, גם מדד הדולר העולמי נסחר ברמות שיא של שנים רבות, וגם הדולר-שקל נסחר ברמת שיא לאחר כחודשיים של ראלי כמעט ללא עצירה. על כן, בהיעדר טריגר משמעותי הנכסים הללו יתקשו להמשיך מעלה במומנטום הזה. ירידה חזרה מתחת ל-3.79 עשויה לדרבן את הסוחרים לממש רווחים ולתת את האות לירידה מטה לעבר 3.75. מנגד, עלייה מעל 3.83 שוב תיתן תוקף להמשך העלייה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.