Forbes Israel Logo

הבורסה נסגרה בירידות שערים על רקע פתיחת יום המסחר הפסימית בוול סטריט

הבורסה באחד העם נסגרה היום בירידות שערים על רקע המבוי הסתום בדיוני התקציב בארצות הברית וירידות השערים עם פתיחת המסחר בוול סטריט. 

לאחר המגמה החיובית של אתמול, נסגרו היום רוב המדדים המרכזיים בירידות: מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.5% ומדד הנפט והגז ירד גם הוא בכ-0.5%. מדד התקשורת עלה ב-0.2%, מדד הבנקים נסחר ללא שינוי ומדד הנדל"ן עלה ב-0.4%.

בוקר של ירידות באחד העם | צילום: רויטרס

במסחר במטבע חוץ, התחזק היום השקל לעומת הדולר ב-1%. שער הדולר נקבע על 3.53 שקלים. גם היורו נחלש מול השקל ב-1% ושערו נקבע על 4.77 שקלים.

אי אישור התקציב בקונגרס האמריקני עד מחר עלול להביא להשבתה של הממשל ולהשלכות חמורות על הכלכלה האמריקאית, לרבות עיכוב משכורות ופיטורים של המוני עובדים במגזר הציבורי. "זהו תסריט שחוזר על עצמו לכל אורך כהונתו של אובמה, כאשר אי ההסכמה בין הרפובליקנים לדמוקרטים מאיימת לשתק את הכלכלה ולטלטל את השווקים וראינו זאת כבר בסוגיית המצוק הפיסקאלי והעלאת תקרת החוב", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של בית ההשקעות ב-FXCM.

"הרוב הרפובליקני בקונגרס כובל את ידיו של הנשיא ומקשה עליו להוציא לפועל את מדיניותו הכלכלית", הוסיפו ב-FXCM, "וזה דבר שבהחלט מכביד על השווקים ופוגע בכלכלה האמריקנית. גם המגעים הדיפלומטיים ההיסטוריים בין ארה"ב לאיראן משפיעים על הסנטימנט בשוק, ובעיקר על מחיר הנפט".

חודש לאחר שמינויו אושר בממשלה, נכנס אתמול לתפקידו יו"ר רשות החברות הממשלתיות החדש אורי יוגב, אשר יחליף בתפקידו את רוני פרידמן אשר שימש כמ"מ יו"ר הרשות הקודם. לטקס במשרדי הרשות בירושלים הגיעה צמרת משרד האוצר כולה לרבות שר האוצר יאיר לפיד, מנכ"לית המשרד יעל אנדורן ובכירים נוספים.

בנאומו אמר לפיד: "אני מקווה שאנו יוצאים לדרך חדשה, בה נפריד אחת ולתמיד את החברות הממשלתיות מהפוליטיקה. אני לא מבין למה אני צריך למנות דירקטורים, זה לא מה שפוליטיקאים צריכים לעשות. צריך לתת לאנשים המקצועיים לעשות את עבודתם, מבלי שהפוליטיקאים יתערבו בנעשה".

יוגב הוסיף כי "שיפור רווחיות החברות הממשלתיות לטובת הגדלת הדיווידנדים יאפשר הפחתת מיסים. כמו כן, נסייע לחברות לבצע רפורמות, בין היתר בחשמל, נמלים, הרכבת ותעש. החברות הפסידו 100 מיליון שקל ב-2012, ואין שום סיבה שהן לא ירוויחו 3 או 4 מיליארד שקלים. חלק מהמסים שהועלו היו יכולים להיות ממומנים על ידי הדיווידנדים מהחברות הממשלתיות".

 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.