Forbes Israel Logo

הבורסה נסגרה במגמה חיובית: מדד הבנקים התחזק ב-0.77%

המסחר בבורסה באחד העם נסגר היום במגמה חיובית על רקע הפוגה יחסית בחשש מפני מלחמה מיידית בסוריה ולקראת פגרת ראש השנה בבורסה אשר תחל מחרתיים. מניית שמן מרכזת עניין לאחר שהחברה הודיעה כי הגיעה לשכבת המטרה בקידוח ים 3.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.42%, מדד ת"א 100 רשם עלייה של 0.52% ומדד הבנקים הוסיף 0.77% לערכו. מדד התקשורת נחלש ב-0.97%, מדד הנדל"ן הוסיף 0.35% לערכו ומדד הנפט והגז הוסיף 0.39% לערכו.

"דחיית המתקפה תסייע לאושש את המניות", אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "נתוני דוח התעסוקה השבוע בארה"ב עשויים להכריע את החלטתו של הבנק הפדרלי לגבי צמצום ההרחבה הכמותית. ההתפתחויות בסוף השבוע והחלטתו של אובמה לדחות את המתקפה עד לאישור הקונגרס צפויות לגרום בשוק לאנחת רווחה זמנית ולסייע לאושש את המניות. אם בשבוע שעבר העניין הסורי דחק את כל יתר הנושאים הצדה, הרי שהשבוע בשוק צפויים לחזור ולעסוק בענייני המקרו ובמדיניות הבנקים המרכזיים".


צילום: רויטרס

יו"ר איגוד הפנסיה הישראלי, רוני הלמן, פנה הבוקר ליו"ר הרשות לניירות ערך, שמואל האוזר, בבקשה לצרף גופים מוסדיים כחברי הבורסה. במקביל דרש הלמן מספר צעדים נוספים שיביאו לדבריו לעידוד השקעת גופים מוסדיים בבורסה, ובכלל זה צמצום מגבלות השקעה של גופים מוסדיים במניות ואג"חים בשוק המקומי. 

"יש לתקן את תקנון הבורסה ולקבוע כי גופים מוסדיים יכהנו כדח"צים בדירקטוריון הבורסה, לאור היקפי אחזקות הציבור שהם מנהלים בה", כתב הלמן. "מהלך כזה עשוי לתרום בשיפור וייזום פעולות אשר יגברו את המסחר בבורסה, תוך מתן ייצוג נאות לציבור המשקיעים בחיסכון הפנסיוני".  

 

לאחר שלפני כשבוע דיווחה על אינדיקציות ראשוניות להימצאות הידרוקרבונים (פחמימנים) בקידוח "ים 3", הודיעה אמש חברת שמן כי בהתאם למידע שנמסר לה על ידי מפעיל הקידוח, Caspian Drilling Company Limited, הגיע הקידוח לעומק סופי של כ-5,700 מטר (כולל עומק המים).

עם הגעת הקידוח לעומקו הסופי, החל המפעיל בביצוע בדיקות חשמליות מאמתות (Open Hole Wireline Logging), שעל בסיס תוצאותיהן צפויים השותפים ברישיון לקבל בימים הקרובים החלטה באם יבוצעו מבחני הפקה בקידוח. מניית שמן ירדה כיום ב3.2%.

 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.