Forbes Israel Logo

הבורסה נסגרה בעליות: אי.די.בי נחלשה ב-2.5%

הבורסה באחד העם ננעלה הערב בעליות שערים, לאחר שבמשך רוב היום התנהלה במגמה שלילית בהמשך לסוף השבוע שעבר. ברקע המסחר נמשכה עונת הדוחות לסיכום הרבעון השני של השנה, והיום פרסמו כלל ביטוח ומליסרון את תוצאותיהן. גם אי.די.בי של נוחי דנקנר נמצאת במוקד בשל אסיפות הנושים, שאמורים להצביע על הסדר החוב בחברה, לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את בקשת אי.די.בי לקבוע מועד חדש לאסיפה.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.2%, ת"א 100 עלה ב- 0.2% מערכו ומדד הבנקים טיפס ב-1%. מדד התקשורת עלה ב-0.7%, מניות הנדל"ן איבדו 0.3%, ומדד מניות הגז והנפט טיפסו ב-0.6%. 

בית המשפט המחוזי בתל אביב יעניק לאי.די.בי ארכה להגיש הצעה להסדר חוב למחזיקי האג"ח – אך רק בתנאי שקבוצת המשקיעים המיועדת בראשות איש העסקים אלכס גרנובסקי תעביר 430 מיליון שקל לחשבון נאמנות – כך קבע הבוקר השופט איתן אורנשטיין. עם זאת, אסיפת הנושים של אי.די.בי, בה יצביעו על הסדר חוב, תיערך היום בשעות הצהריים.

צילום: רויטרס

בית המשפט אמור להתכנס ביום ראשון הבא, ה-25 באוגוסט, כדי לאשר את מתווה הסדר החוב שבו יבחרו מחזיקי האג"ח. עם זאת, אורשנטיין קבע כי במידה שהכסף יועבר, הוא ישקול להעניק לחברה זמן נוסף לגיבוש מתווה להסדר חוב. מניית אי.די.בי אחזקות נחלשה היום ב-2.5%.

בתוך כך, פרסמה היום כלל ביטוח, השייכת לקבוצת אי.די.בי, את דוחותיה לסיכום הרבעון השני של 2013. הרווח הכולל לאחר מס המיוחס לבעלי המניות עומד על כ-140 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-127 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הכולל לפני מס מפעילות ביטוח עומד על כ-199 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (הפסד אשר כלל הוצאה חד פעמית של 83 מיליון שקל בגין חיזוק עתודות לגמלא כתוצאה מעדכון לוחות תמותה בביטוח חיים). מניית החברה עלתה היום ב-1.7%.

קבוצת מליסרון סיימה את הרבעון השני של שנת 2013 עם הכנסות של כ-306 מיליון שקל, לעומת כ-333 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה בעיקרה ממכירת הקניונים רננים וסביונים בתחילת חודש אפריל 2013 וגם לאור מכירת הזכויות בנכס איקאה בנתניה באוקטובר 2012. עם זאת, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של מליסרון טיפס ברבעון השני של 2013 בשיעור של כ-108% לכ-312 מיליון שקל, בהשוואה לכ-150 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012. מניית החברה התחזקה היום ב-2.5%.

גם רבוע כחול נדל"ן דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות, שכללו ירידה של 47.5% ברווח הנקי לרבעון השני של 2013 – מ-82 מיליון שקל אשתקד ל-43 מיליון שקל בלבד ברבעון החולף. בתוצאות החציון הציגה רבוע כחול נדל"ן עלייה בהכנסות מדמי שכירות, עלייה בשווי הנכסים וירידה בהוצאות הנהלה וכלליות, אך למרות השינויים החיוביים בפרמטרים הנ"ל הוצג כאמור קיטון ברווח ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. החברה תלו את הירידה בעליה חד פעמית של כ-90 מיליון שקל בערך שטחי המסחר בשוק הסיטונאי. המנייה נסחרה ללא שינוי.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.