Forbes Israel Logo

הביקוש העולמי לבשר ולסויה גובר – וכריתת יערות האמזונס מואצת

הביקוש הזר הגובר לבשר ולסויה מפתה את ברזיל לכרות את יערות הגשם שבאמזונס, במגמה הפוכה מההצלחה האחרונה בהאטת הכריתות – כך על פי מחקר שפורסם היום באוסלו.

כ-30% מכריתת היערות בברזיל בין 2000 ל-2010 נבעו מחיפושם של החקלאים והחוואים אחר אדמות שיועדו לצורך הרחבת היצוא של בשר הבקר והסויה, לעומת 20% בשנות ה-90. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הסחר מתגלה כגורם מרכזי לכריתת יערות בברזיל", כך על פי מומחים במרכז הבינלאומי לאקלים ולמחקר סביבתי באוסלו. "זה עלול בעקיפין לגרום להעלמות היערות, מה שהמדינות המתועשות מנסות למנוע באמצעות הסכמים בינלאומיים". כריתת היערות בברזיל במהלך התקופה המדוברת גרמה לפליטת 2.7 מיליארד טון פחמן, כמות שעלתה על פליטת הגזים במצרים לדוגמה במהלך אותה תקופה.

צילום: רויטרס

משרד איכות הסביבה הברזילאי מסר בנובמבר כי כריתת היערות באזור האמזונס קטנה ב-27% ל4,656 קילומטר רבוע בין אוגוסט 2011 ליולי 2012 לעומת אותה תקופה שנה קודם לכן. זה היה הנתון הנמוך ביותר מאז החל המעקב בשנת 1988. יערות האמזונס מתפרשים על פני 5.2 מיליון קילומטר רבוע.

אולם הדרישה גוברת והלהיטות של ממשלת ברזיל להגברת הצמיחה הכלכלית גרמו שוב להיפוך המגמה כשהיערות נותרים למעשה ללא הגנה. "זה מעורר חשש", אומר דאנקן מקווין, חוקר יערות במכון הבינלאומי לסביבה ופיתוח באדינבורו. "הצרכנים שואלים, 'למה אנחנו צריכים לסבול את העלות של רפורמות שיגנו על היערות?'".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.